כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
לא סומכים על ביידן

הפלסטינים מקווים שסעודיה לא תנרמל את יחסיה עם ישראל

שר החוץ של הרשות הפלסטינית אמר כי "ממשל ביידן חלש", ו"חסר אומץ במזרח התיכון". ריאד אל-מלכי פרק את תסכולו כלפי נשיא ארה"ב על שמירת המדיניות הפרו-ישראלית של קודמו והביע תקווה שריאד לא תנרמל את הקשרים עם ירושלים

הפלסטינים מקווים שסעודיה לא תנרמל את יחסיה עם ישראל
אבו מאזן ובלינקן צילום: פלאש 90

שר החוץ של הרשות הפלסטינית תקף את ממשל ביידן וכינה אותו "חלש ופסיבי במזרח התיכון", דבריו של ריאד אל-מלכי שיקפו את התסכול הפלסטיני מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שזכה בתחילה למחמאות מהפלסטינים כשדחה את עמדתו הפרו-ישראלית של ממשל טראמפ. אבל ביידן עד כה לא עשה כמעט כלום כדי לממש את החזון הזה.

"אני מתוסכל", אמר מלכי לחברי אגודת העיתונאים הזרים, ארגון המייצג כלי תקשורת בינלאומיים בישראל ובשטחים הפלסטיניים. "נראה היה שביידן רצה לשנות את כל המדיניות שטראמפ נקט, אבל לא בכל הנוגע לפלסטין".

מלכי אמר כי ממשל ביידן פעל נגד הרחבת התנחלויות והסלמה של מבצעים הצבאיים הישראליים בגדה המערבית שהביאו למותם של מספר הולך וגדל של מחבלים פלסטינים.

"יש לנו ממשל חלש בכל הנוגע לפלסטין", אמר. ארה"ב לא פתחה מחדש את הקונסוליה שלה לפלסטינים בירושלים, שנסגרה תחת נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. הנציגות הדיפלומטית של הרשות הפלסטינית בוושינגטון, שנסגרה גם היא תחת טראמפ, נותרה סגורה. מחלקת המדינה האמריקאית גם לא ביטלה את החלטת ממשל טראמפ להעניק לגיטימציה להתנחלויות או הפכה את מדיניות ארה"ב לגבי ירושלים.

"התחברנו מחדש עם הממשל בתקווה שיהיה להם את הכוח והאומץ להתקדם", אמר מלכי. "אבל הם לא עשו זאת"

מלכי הודה כי אין לו תקווה לחידוש שיחות השלום תחת הקואליציה של ראש הממשלה נתניהו, "הכוללת מפלגות ימין קיצוני עוינות גלויות לרשות".

בהיעדר ניסיונות אמריקאים להביא לשלום באזור, הפלסטינים שקלו לערב את סין כמעצמה דיפלומטית חלופית על הבמה העולמית, אמר. "אם שיחות שלום יתקיימו בעתיד, מה שאני בספק, למה לא לכלול את סין?" אמר מלכי. "סין נותנת איתותים שהם רוצים לעזור".

בינתיים, ממשל ביידן דוחף לנורמליזציה של היחסים בין ערב הסעודית לישראל, ושלח את יועץ הביטחון הלאומי שלו לממלכה בשבוע שעבר לשיחות עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

יחסים דיפלומטיים בין ישראל למדינות ערביות אחרות במפרץ, כולל איחוד האמירויות הערביות ובחריין, ב-2020 עוררה את זעמם של מנהיגים פלסטינים. מלכי הביע תקווה שסעודיה לא תלך בעקבותיהן שתחזק את מעמדה של ישראל בדרכים חסרות תקדים. "אני מקווה שהסעודים לא ייכנעו לכל סוג של לחץ או הפחדה שיגיעו מממשל ביידן", אמר.

ביידן ארה''ב טראמפ הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}