כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
ההיערכות למסע לאומן

השר נועד עם הרב של מולדובה כדי לתאם הגעת אלפי חסידי ברסלב

היום נועד השר פרוש עם רבה של מולדובה לשיחה ממושכת על מעבר אלפי המתפללים שיעלו לציונו של רבי נחמן מברסלב לראש השנה דרך מעברי הגבול בין מדינות מולדובה - אוקראינה

השר נועד עם הרב של מולדובה כדי לתאם הגעת אלפי חסידי ברסלב
השר פרוש והרב זלצמן בפגישה צילום: באדיבות המצלם

ההיערכות לקראת נסיעת חסידי ברסלב לראש השנה באומן, היום נועד השר מאיר פרוש עם רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן לשיחה ממושכת על מעבר אלפי המתפללים שיעלו לציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב לראש השנה דרך מעברי הגבול בין מדינות מולדובה - אוקראינה.

שדות התעופה האזרחיים באוקראינה סגורים כבר למעלה משנה וחצי, זאת בעקבות המלחמה וההפגזות במדינה. נמל התעופה הקרוב והנוח ביותר להגעה לאומן, הינו שדה התעופה הבינלאומי של מולדובה, הסמוך לקישינב הבירה.

בפתח הפגישה הציג הרב זלצמן את הערכות המומחים וחברות התעופה כי מספר העולים לציון יוכפל בראש השנה הבעל"ט. "תהיה בעיה להגיע דרך שדות תעופה אחרים ולכן הצפי הוא ש90% מהטיסות של המתפללים ינחתו בקישינב וימשיכו לאומן דרך אחד ממעברי הגבול בין מולדובה לאוקראינה".

השר פרוש והרב זלצמן בפגישה

בהמשך נחשף השר פרוש להיערכות הלוגיסטית והבירוקרטית שמבצעת בימים אלה הקהילה היהודית המקומית במטרה לסייע לטיפול מהיר ברבבות החסידים שינחתו בקישינב ושינועם לעבר מעברי הגבול.

השר פרוש עדכן כי יגיע בקרוב לביקור במולדובה יחד עם שר החוץ, במטרה לעמוד מקרוב על ההיערכות ולהיפגש עם גורמים בממשלה וברשויות במולדובה כדי להבטיח את שלומם של חסידי ברסלב הנוסעים לראש השנה באומן. "אנחנו צריכים להסתייע בהיכרות המעמיקה של הרב זלצמן והקהילה היהודית המקומית עם גופי הבטחון המולדבים והאוקראינים והגורמים הרלוונטיים בשטח בכדי להקל על מעבר רבבות החסידים דרך הגבולות היבשתיות והגעתם בשלום ובבטחה לעיר אומן", אמר השר פרוש.

בפגישה סוכם על ערוץ תקשורת ישיר בין הרב זלצמן והקהילה היהודית המקומית אל לשכת שר ירושלים ומסורת ישראל והפרוייקטור לנושא אומן, שבמסגרתו יעדכנו הצדדים בפעילות לטובת הקלת המעבר של הבאים לאומן בראש השנה דרך שדה התעופה בקישינב.

מלחמת אוקראינה רוסיה ברסלב מאיר פרוש הרב פנחס זלצמן אומן מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}