כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
החרמת ערוץ 14

בכירי הרבנים נגד שטראוס: "מזכיר את רוסיה הקומוניסטית"

בכירי הרבנים בציונות הדתית מביעים זעזוע מהצעד שנקטה בו חברת המזון הגדולה שטראוס כשהחרימה את ערוץ 14 ובמכתב עליו הם חתומים נכתב כי "הרצון להחרים את ערוץ 14 מזכיר לכולנו את התקופה החשוכה של רוסיה הקומוניסטית". הרבנים מכריזים כי המוסדות בראשותם יחרימו מעתה ואילך את מוצרי שטראוס

בכירי הרבנים נגד שטראוס: "מזכיר את רוסיה הקומוניסטית"
חברת שטראוס צילום: Michael Giladi/Flash90

בכירי הרבנים בציונות הדתית תוקפים בחריפות את ההחלטה של חברת שטראוס שבחרה להחרים את "ערוץ 14" ולהפסיק את הפרסום בו בשל אמירה של משתתף בתכנית "הפטריוטים". במכתבם כותבים הרבנים כי המהלך של חברת המזון הגדולה "מזכיר לכולנו את התקופה החשוכה של רוסיה הקומוניסטית" ומודיעים כי המוסדות בראשותם יחרימו מעתה ואילך את מוצרי החברה.

בין הרבנים החתומים על המכתב: הרב אליקים לבנון רב המועצה האזורית שומרון וראש ישיבת אלון מורה; הרב דוד חי הכהן ראש מוסדות אורות התורה; הרב שלמה אבינר, נשיא ישיבת עטרת ירושלים; הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת; והרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן.

"אנו, רבני ערים, רבני ישובים, ראשי ישיבות וראשי מוסדות בציונות הדתית", נכתב, "מזועזעים מהחלטת חברת המזון שטראוס, להשתמש בכוחם הכלכלי כדי להשליט אג'נדה פוליטית על דעת הקהל בישראל".

הרבנים כותבים כי "ערוץ 14 הוא הערוץ היחיד המאזן את כל שאר ערוצי התקשורת - כולל התקשורת הממלכתית, שכולם מנגנים בקול אחד המוטה באופן בוטה לטובת השמאל והאופוזיציה. הרצון להחרים את ערוץ 14 מזכיר לכולנו את התקופה החשוכה של רוסיה הקומוניסטית, שבה אסור היה להשמיע שום דעה מלבד זו המקובלת על השמאל הקומוניסטי האתיאיסטי".

"לא נוכל בשום אופן לעבור על כך בשתיקה! מדינת ישראל, המקבצת בתוכה אחרי אלפיים שנות גלות את עם ישראל השב מכל קצוות תבל, כוללת בתוכה כיום קבוצות שונות, אידאות שונות, ותפיסות לאומיות ואמוניות שונות - וכולן צריכות חופש גמור להבעת דעתם", נכתב.

לדבריהם, "ההחלטה להחרים כלי תקשורת המבטא קול צלול וברור שנאמן למסורת ישראל ולערכים לאומיים וציוניים, היא לא החרמה נקודתית של גוף תקשורת אלא החרמה ופגיעה בציבור גדול בישראל".

לסיום, מודיעים הרבנים כי המוסדות שהם עומדים בראשם יחרימו בתגובה את מוצרי החברה: "איננו יכולים לשבת מנגד, והרינו להודיע כי מהיום הישיבות ומוסדות החינוך שלנו לא ירכשו מוצרים מחברות המחרימות ציבורים בישראל, הפוגעות בחופש הביטוי ובאחדות העם. אנו קוראים לתלמידנו ובני משפחותיהם ללכת בדרכנו ולא לרכוש מוצרים של חברות מסחריות המנסות להשתיק ולסתום פיות".

כזכור, במהלך דיון בתוכנית 'הפטריוטים' בהגשת ינון מגל ב'ערוץ 14' על חוק טבריה, קרא עו"ד ארי שמאי לשחרר את יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל.

שמאי התייחס במהלך דיון באולפן על חוק טבריה שנידון בבג"ץ ואמר: "אני שמח לשמוע משפט אחד – שבג"ץ ובית המשפט העליון נגד חוקים פרסונליים – הגיע הזמן לשחרר את המתנקש יגאל עמיר, כי גם נגדו חוקקו חוקים פרסונליים". הקהל בתגובה מחא כפיים, אולם יצוינו לשבח חברי הפאנל שהסתייגו ואמרו "לא לא". המגיש ינון מגל נשמע אומר "לא ניכנס לזה".

בעקבות הדברים, נמסר מ'ערוץ 14': "הדברים החמורים שאמר ארי שמאי משקפים את דעתו בלבד. לאור חומרת הדברים, מר שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתכניות הערוץ".

 

חרם שטראוס ערוץ 14 הרב שמואל אליהו הרב אליקים לבנון הרב דוד חי הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד