כ"ב סיון התשפ"ד
28.06.2024
סמוך לקניון

חמישה נפצעו בפיגוע ירי במעלה אדומים, קצין מג"ב חיסל את המחבל

חמישה בני אדם נפגעו, אחד מהם באורח קשה, בפיגוע ירי סמוך לקניון מעלה אדומים | החשוד כמחבל נוטרל, בין היתר, על ידי קצין מג"ב שהיה בדרכו להסתפר | השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיעו לזירה | המחבל - עובד במתנ"ס העירוני | עדכונים

חמישה נפצעו בפיגוע ירי במעלה אדומים, קצין מג"ב חיסל את המחבל
זירת הפיגוע במעלה אדומים צילום: באדיבות המצלם

חמישה בני אדם נפצעו בפיגוע ירי שאירע בצהריים (שלישי) סמוך לקניון במעלה אדומים, ממזרח לירושלים. בין הנפגעים - גבר כבן 40 שנפצע באורח קשה. אזרחים וקצין מג"ב שהיה בדרכו להסתפר נטרלו את המחבל. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הינו עובד במתנ"ס העירוני. נבדק האם קיבל סיוע. המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיעו לזירת הפיגוע.

הפיגוע התרחש בזמן שראש הממשלה נתניהו מקיים התייעצות ביטחוניים יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל בפיקוד מרכז. לשכת ראש הממשלה מסרה כי מקבל עידכונים שוטפים ביחד עם שר הביטחון, בבסיס פיקוד מרכז על הפיגוע במעלה אדומים.

תיעוד רגעי הפיגוע וחיסול המחבל במעלה אדומים

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים 4 פצועים, בהם גבר כבן 40 במצב קשה ו-3 במצב בינוני, מהם גבר בן 29, גבר בן 28 וגבר בן 37.

חובש רפואת חירום במד"א דוד תורג'מן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו 2 גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים כשהם בסמוך לקניון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והם פונו במצב בינוני ויציב לבית החולים. במקביל קיבלנו דיווחים נוספים על עוד 2 פצועים שנמצאים בזירה סמוכה. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו גם כן למקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים גבר כבן 40 במצב קשה וגבר בן 28 במצב בינוני."

במשמר הגבול אמרו כי קצין שהיה בדרכו למספרה, שלא בתפקיד, שמע קול ירי וצעקות של עוברי אורח. הקצין החל לסרוק את השטח לאיתור המחבל. המחבל החל לפתוח בירי לעבר הקצין שחתר למגע וניטרל את המחבל.

דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע על הפיגוע במעלה אדומים: "מברכים על פעולת הירי ההרואית במעלה אדומים - להגנה על מסגד אל-אקצא ובתגובה על פלישות המתנחלים".

פיגוע ירי מעלה אדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד