כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
"התנהלה בצורה חלקה"

ביטול הוויזה: ארה"ב בוחנת את התנהלות ישראל

משקיפים אמריקאים נמצאים בישראל כדי לבדוק את התנאים במעברי הגבול בישראל עבור פלסטינים-אמריקאים כחלק מעסקת פטור מוויזה של אזרחי ישראל

ביטול הוויזה: ארה"ב בוחנת את התנהלות ישראל
נוסעים בנתב"ג צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

משקיפים אמריקאים נמצאים השבוע בישראל כדי לבדוק באופן דיסקרטי את התנאים במעברי הגבול בישראל עבור פלסטינים-אמריקאים כחלק מעסקת פטור מוויזה של אזרחי ישראל לארה"ב, כך אמרו ארבעה גורמים רשמיים לסוכנות הידיעות רויטרס.

הפקידים, שסירבו להזדהות בשם או לאום, אמרו כי המשלחת ביקרה ביום ראשון במשרד ההגירה של ישראל, בנתב"ג ביום שני, ותסייר היום "במחסומים ובגבולות בגדה המערבית הכבושה".

כזכור בתמורה לפטור מוויזה לישראלים, וושינגטון דרשה מישראל לספק מעבר הדדי חופשי בלתי מוגבל לאמריקאים, ללא קשר לרקע שלהם.

זה ישנה את כללי הנסיעה של עשרות אלפי פלסטינים-אמריקאים שחיים בגדה המערבית, כמו גם, פוטנציאלית, לאלה מארצות הברית שמגיעים לישראל לביקורים, וחלקם מתלוננים על הטרדה או איסורי נסיעה כשמנסים לבקר קרובי משפחה.

בתקופת ניסיון של שישה שבועות שהושקה ב-20 ביולי, ישראל חייבת להראות שהיא מקבלת אמריקאים ללא עיכובים במעברי גבול לצורך קבלתה לתוכנית ויתור ויזה בארה"ב. המועד האחרון להחלטה על כך, הוא 30 בספטמבר.

מאז החלה תקופת הניסיון, אמריקאים פלסטינים כבר אומרים שיש הבדל. עבדול ג'ליל ג'ודה, בן 26, אמר שהוא הצליח לחזור הביתה לגדה המערבית דרך נמל התעופה בן גוריון, במקום לטוס לירדן לפני כניסה לישראל.

"זה היה חלק יותר. כשהם (אנשי אבטחת נמל התעופה) מגלים שאתה פלסטיני הם מחפשים ביסודיות, אבל הנהלים חלקים יותר. זו הפעם הראשונה עבורי לאחר ההחלטה. יותר קל לנו", אמר לרויטרס.

שגרירות ארה"ב בירושלים והמל"ל, סירבו להגיב על המשלחת האמריקנית המבקרת - לרבות אישור נוכחותה. פקיד אחד אמר לרויטרס שתקופת הניסיון "התנהלה בצורה חלקה", ללא עצירות משמעותיות לנוסעים פלסטינים אמריקאים.

שניים מהפקידים ששוחחו עם רויטרס אמרו כי המשלחת האמריקאית המבקרת, המורכבת מנציגי המחלקה לביטחון פנים ונציגי משרד החוץ, צפויה לסיים את הביקור השבוע ולהגיש דוחות בוושינגטון.

קרן המכון הערבי האמריקאי טוענת כי מספר האמריקנים ממוצא פלסטיני נע בין 122,500 ל-220,000. פקיד אמריקאי העריך שמתוך מספר זה בין 45,000 ל-60,000 הם תושבי הגדה המערבית.

גורם רשמי ישראלי מסר נתונים נמוכים יותר, ואמר שמתוך 70,000 עד 90,000 פלסטינים אמריקאים ברחבי העולם, כ-15,000 עד 20,000 היו תושבי הגדה המערבית.

תקופת הניסיון אינה חלה על מאות פלסטינים-אמריקאים ברצועת עזה.

הגדה המערבית ויזה ארה''ב פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}