כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
השם ילחם לכם ואתם תחרישון

איראן ביטלה רכישת מטוסי קרב מרוסיה בעקבות הסירוב לדרישתה

סירובה של רוסיה לספק לאיראן ידע על התחזוקה של מטוסי קרב מסוג סוחוי-35 הרתיע את איראן מלרכוש את המטוסים הללו. איראן הייתה אמורה לקבל את מטוס הקרב הראשון של סוחוי-35 מרוסיה בימים אלה

איראן ביטלה רכישת מטוסי קרב מרוסיה בעקבות הסירוב לדרישתה
מטוס סוחוי 35 רוסי צילום: Pixabay

מגזין התעופה הגרמני Flog Review דיווח כי הרפובליקה האסלאמית של איראן נטשה את רצונה לרכוש מטוסי קרב רוסיים מסוג סוחוי-35 מכיוון שממשלת רוסיה מסרבת להעביר את הטכנולוגיה של ייצור חלקי חילוף באיראן ולספק את הידע על תחזוקת מטוסים בתוך המדינה במשך 30 השנים הקרובות.

מגזין התעופה ציטט מקורות יודעי דבר: "איראן הייתה אמורה לקבל את מטוס הקרב הראשון של סוחוי-35 מרוסיה בימים אלה, אבל העסקה הזו בוטלה לחלוטין, כי הצד האיראני לא מרוצה מההצעה הרוסית".

בציטוט מקורות נכתב כי המטה הכללי של הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית "ויתר" על רכישת המטוסים הללו, שהיו אמורים להימסר למצרים, משום שממשלת רוסיה לא רצתה להעביר את טכנולוגיית ייצור חלקי החילוף לאיראן ולספק ידע לתיקון במשך 30 השנים הבאות.

גורמים רשמיים ברוסיה לא הגיבו לדיווח הזה, ההצהרות הללו הביאו להתחזקות החשד כי היחסים בין מוסקבה לטהראן בנוגע למסירת נשק ומטוסי קרב אינם חזקים כפי שטוענים שלטונות הרפובליקה האסלאמית.

רוסיה איראן מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד