כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
ישיבת הממשלה

נתניהו הגיב לנסראללה; גלנט התייחס לבג"ץ

ראש הממשלה נתניהו התייחס לאיומים מצפון ואמר: "לא מתרשמים מאיומי הבונקר של נסראללה". על הרפורמה: "ננצל את פגרת הקיץ". במקביל, שר הביטחון יואב גלנט התייחס בכניסה לישיבת הממשלה לשאלה האם יכבד פסיקת בג"ץ שתורה לפסול חוק יסוד ואמר: "אנחנו נפעל לפי החוק"

נתניהו הגיב לנסראללה; גלנט התייחס לבג"ץ
נתניהו וגלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לסוגיית הרפורמה המשפטית ואמר: "ננצל את פגרת הקיץ כדי לנסות להגיע להסכמה. מקווה שהפעם ידנו המושטת לא תישאר באוויר".

נתניהו התייחס גם לאיומים מצפון ואמר: "לא מתרשמים מאיומי הבונקר של נסראללה. ביום מבחן הוא ימצא אותנו עומדים יחד כתף אל כתף. גם נסראללה יודע שלא כדאי לו ולא כדאי ללבנון להעמיד אותנו למבחן זה".

עוד אמר ראש הממשלה: "החזון שלי הוא שכל אזרח יוכל להגיע למרכז תוך פחות משעתיים. "בהמשך נוכל לחבר את ישראל ברכבת גם לסעודיה ולחצי האי ערב", עדכן נתניהו ברקע הדיווחים על התקדמות מול סעודיה.

קודם לכן, שר הביטחון יואב גלנט התייחס בכניסה לישיבת הממשלה לשאלה האם הממשלה תכבד את פסיקת בג"ץ בנושא עילת הסבירות ואמר: "מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית. אנחנו נפעל לפי החוק".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשבוע שעבר בריאיון ל-CNN: "אנחנו לא מנסים להחליש את בית המשפט העליון, אלא להחזיר את האיזון. אנחנו רוצים בית משפט עצמאי אבל לא כל יכול".

בנוסף, נתניהו לא התחייב בריאיון לכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את חוק צמצום עילת הסבירות.

בתוך כך, השר דודי אמסלם התייחס לקולות בתוך הליכוד שדורשים חקיקה בהסכמה ואמר בכניסה לישיבת הממשלה: "אני 40 שנה בליכוד, אף פעם לא היה מרד. צריך להבין את ה-DNA של המפלגה הזאת, ואף פעם לא יהיה מרד".

לדברי אמסלם, "גם בתקופת שרון הוא עשה את המרד ופרש. הליכודניקים אף פעם לא יוצאים נגד ראש המפלגה שלהם, בסוף כולם מתיישרים".

ישיבת הממשלה יואב גלנט דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}