כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
קרציית הכוכב הבודד

יותר מחצי מיליון אנשים בארה"ב הפכו אלרגיים לבשר

יותר מ-100,000 אנשים בארה"ב הפכו אלרגיים לבשר מאז 2010 בגלל תסמונת שנגרמת על ידי עקיצת קרציה, לפי דו"ח ממשלתי שפורסם ביום חמישי. אבל גורמי הבריאות מאמינים שלרבים נוספים יש את הבעיה ואינם יודעים אותה  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

יותר מ-100,000 אנשים בארה"ב הפכו אלרגיים לבשר מסוגים שונים מאז 2010 בגלל תסמונת הנגרמת על ידי עקיצת קרציה, "קרציית הכוכב הבודד" כך על פי דו"ח ממשלתי שפורסם ביום חמישי האחרון. אבל גורמי בריאות מאמינים שלרבים נוספים יש את הבעיה ואינם יודעים אותה.

דיווח נוסף בארה"ב מגלה כי לא פחות מ-450,000 אמריקאים פיתחו את האלרגיה. זה יהפוך אותה לאלרגיה העשירית בשכיחותה ביותר למזון בארה"ב, כך אמר ד"ר סקוט קומינס, חוקר מאוניברסיטת צפון קרוליינה, שהיה שותף לכתיבת שני המאמרים שפורסמו על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ה-CDC.

גורמי בריאות אמרו שהם לא מודעים למקרי מוות, אבל אנשים הסובלים מאלרגיה תיארו זאת כמבלבל ומפחיד. "מעולם לא חיברתי את זה לשום מזון כי זה היה שעות אחרי האכילה" צוטטה אחת הנדבקות בסוכנות הידיעות AP.

התגובה האלרגית מתרחשת כאשר אדם נגוע אוכל בשר בקר, בשר צבי או בשר אחר מיונקים או בולע חלב, או מוצרי יונקים אחרים.

אנשים עם התסמונת יכולים לחוות תסמינים הכוללים, בחילות, הקאות, שלשולים, כאבי בטן עזים, קשיי נשימה, סחרחורת ונפיחות של השפתיים, הגרון, הלשון או עפעפי העיניים. בניגוד לכמה אלרגיות אחרות למזון, המתרחשות זמן קצר לאחר האכילה, התגובות הללו מתרחשות שעות לאחר מכן.

 

קרציה ארה''ב אלרגיה תגובה אלרגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד