ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לאחר הדוח הביקורתי

סוכנות דירוג האשראי 'מודי'ס' מדרגת בנק ישראלי בצורה חיובית

 לאחר שמודי'ס הזהירה מחשש להמשך הכאוס החברתי במדינה, חברת דירוג האשראי מפרסמת דירוג לבנק 'דיסקונט' ומשאירה אותו ברמה של A2 

סוכנות דירוג האשראי 'מודי'ס' מדרגת בנק ישראלי בצורה חיובית
אילוסטרציה צילום: unsplash

יום לאחר שסוכנות דירוג האשראי מודי'ס הזהירה את המעוניינים להשקיע בישראל מחשש להמשך הכאוס החברתי והפוליטי בעקבות חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית, חברת דירוג האשראי מפרסמת היום (רביעי) את הדירוג לבנק 'דיסקונט' ומשאירה אותו ברמה של A2 עם אופק יציב. בהסבר לדירוג החיובי כתבו בבנק כי יש לו בסיס של פקדונות בצורה יציבה מה שיאפשר לו להתמודד עם משברים.

נוסף על כך הם יינו כי בחטיבת האשראי של הבנק שתפקידה להעניק הלוואות לעסקים נרשמה התחזקות. כמו כן בבחינת תמהיל ההלוואות אותן מעניק הבנק למשקי ביית ולעסקים ניתן לראות כי הסיכון בהלוואות -  נמוך.

כזכור, אמש מודי'ס, הסוכנות שהייתה הראשונה לשנות את דירוג האשראי של ישראל, פרסמה דו"ח חריג, מחוץ למסגרת הזמנים הרגילה, בו היא מתייחסת לכאוס הפוליטי והחברתי השורר במדינה במהלך החודשים האחרונים מאז החלה חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית

מודי'ס מזהירה כי המשך החקיקה המשפטית יפגע באיזונים ובבלמים בישראל וכי ייתכן "סיכון משמעותי לפגיעה בכלכלה". בנוסף, בדו"ח הסוכנות מדגישה כי תתכן פגיעה עיקרית בענף ההייטק וירידה משמעותית בהשקעה בענף מאז ההכרזה על הרפורמה.

דיסקונט בנק דיסקונט בנק אשראי מודיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד