ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
יקודם במושב הבא

בשל חשש לניגוד עניינים: ח"כ אחר יגיש את חוק מח"ש

מחשש לניגוד עניינים מצידו של ח"כ משה סעדה שהגיש את הצעת החוק שמטרתו להכפיף את המחלקה לחקירת שוטרים לשר המשפטים, החוק יועלה במושב הבא של הכנסת על ידי חבר כנסת אחר וזאת למרות שהוא אינו סבור שהוא מצוי בניגוד עניינים

בשל חשש לניגוד עניינים: ח"כ אחר יגיש את חוק מח"ש
משה סעדה צילום: ערוץ כנסת

בעקבות קידומו של 'חוק מח"ש' על ידי חבר הכנסת משה סעדה מ'הליכוד' והביקורת על כך שהוא מצוי בניגוד עניינים לאחר ששימש בעצמו סגן וממלא מקום ראש מח"ש, בימים האחרונים התנהלה בדיקה בוועדת האתיקה בכנסת סביב השאלה, כאשר לצד זאת סעדה מנהל בימים אלה תביעה על סך חצי מיליון שקלים נגד משרד המשפטים. כך דווח ב'חדשות 13'.

לפני שבועות מספר הגיש סעדה חוק חדש שמטרתו להוציא את הגוף האחראי על חקירת שוטרים מהפרקליטות ולהכפיף אותו לשר המשפטים. כבר לפני שבועיים אמור היה להתקיים דיון ראשון בוועדת החוקה על מנת להתחיל להכין אותו לקריאה ראשונה, אולם בעקבות פנייתה של ח"כ אפרת רייטן ממפלגת 'העבודה' לוועדת האתיקה, בדרישה לבדוק את ניגוד העניינים - לטענתה.

בעקבות הפנייה שוחחו חברי הכנסת החברים בוועדת האתיקה עם ח"כ משה סעדה והעלו בפניו את הבעייתיות. עם זאת חבר הכנסת אמר ל'חדשות 13' כי למיטב הבנתו בהיותו משפטן - קידום חוק מח"ש אינו עומד בהגדרה המדויקת בתקנון לעניין אישי וניגוד עניינים, אולם בכל זאת הוא לא ימשיך לקדם את החוק, ולדבריו חבר כנסת אחר יגיש את הצעת החוק במושב הבא.

חוק משה סעדה ועדת האתיקה מחש המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד