ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
יישארו בלי כלום

בכייה לדורות: החרדים תפסו צד בוויכוח ועלולים לשלם ביוקר // יענקי פרבר

יום אחד, תהיה פה ממשלה אחרת. אולי יוסי כהן יהיה ראש ממשלה ולפיד שר החוץ; או אולי ממשלה בראשות גנץ כשעמי אשד השר לביטחון פנים - החרדים יישארו בחוץ וישלמו מחיר כבד על מעורבותם בחקיקת הרפורמה // יענקי פרבר

בכייה לדורות: החרדים תפסו צד בוויכוח ועלולים לשלם ביוקר // יענקי פרבר
חרדים בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אסור היה לחרדים לקחת צד במאבק על הרפורמה המשפטית שקורע את העם. יבוא יום ותקום ממשלת מרכז, והראשונים לשלם על כך מחיר יקר יהיו החרדים, תזכרו את זה. גיוס, ליבה, מועצות דתיות, שבת, סטטוס קוו וסוגיות נוספות - הנקמה תוגש קרה. ימין מרכז ישלב ידיים עם שמאל מרכז והחרדים יישארו בחוץ לצמיתות. המוטו של החרדים חייב להיות תנו לנו יבנה וחכמיה. רבי יוחנן ויתר על בית המקדש וביקש את יבנה וחכמיה, כי לומדי תורה חשובים יותר מבית המקדש.

זה שאני חושב ככה לא הופך אותי לרקדן מה יפית, אלא לאחד שמסתכל אל המציאות בעיניים. בין השנים 2013 ל-2015 החרדים אכלו מרורים, אז זה היה בקטנה, יום אחד נתניהו לא יהיה, והדבק שמחבר את הליכוד עם החרדים יעלם, החרדים יהיו הראשונים לשלם את המחיר, אחר כך המגזר הערבי.

לא זכור לי שהגשתי קורות חיים ל"הארץ" או לדמוקרט TV, אני חושב ככה כי אני רואה מה קרה במדינות אחרות, עד עכשיו הליברלים שתקו כי לא נגעו להם בקודש הקודשים, כעת הם התעוררו והם זועמים מאוד.

רק לפני כמה ימים תנועת אימהות בחזית שיגרה מכתב אל הרמטכ"ל, ובו הן הצהירו כי במידה ולא ייקבע בחוק, גיוס שווה לכולם, "לא נשלח את ילדינו, חיילי וחיילות המחר, לשירות צבאי".

יום אחד, תהיה פה ממשלה אחרת. זו יכולה להיות ממשלה בראשותו של יוסי כהן עם גנץ כשר ביטחון, לפיד שר החוץ והחרדים באופוזיציה; זו יכולה להיות ממשלה שבה דווקא יהיו אלו גנץ ראש הממשלה, שקמה ברסלר שרת המדע והגנת הסביבה, עמי אשד השר לביטחון לאומי והחרדים באופוזיציה.

יום אחד, אולי יהיה זה דווקא נתניהו שיצא זכאי מכל האישומים, גנץ יכשיר אותו מחדש ויקים איתו ממשלה, והחרדים יזרקו לאופוזיציה. בקיצור, לא משנה איזו ממשלה זו תהיה, יום אחד הרי תהיה פה ממשלה אחרת, וכמעט בכל קונסטלציה פוליטית היא יכולה להיות בלי החרדים.

יום אחד יבוטל הפטור האוטומטי לבני הישיבות, יחוקק חוק גיוס מקיף וחד-צדדי; ללא מכסות, כי לא יהיה צורך במכסות. כולם יהיו חייבים בגיוס. והתקציבים לישיבות לא יעצרו אם לא יעמדו ביעדי הגיוס, כי הם יבוטלו עוד קודם לכן יחד עם התקציבים לתלמודי התורה, לכוללים ולסמינרים.

יום אחד, תהיה פה תחבורה ציבורית בשבת בכל רחבי הארץ, במימון מלא של המדינה. זה יגיע מיתרות התקציב שיישארו מביטול משרדים כמו משרד הפריפריה והגליל ומשרד הדתות. כן, למה צריך משרד דתות כשהרבנות הראשית הופרטה ונשארה ללא סמכויות, כשכל אזרח במדינה יכול להינשא איך שבא לו וכיסא הרב הראשי, שהפך לתפקיד סמלי בלבד, מאויש על ידי גלעד קריב.

יום אחד, אירועים בהפרדה יאסרו ויחשבו לעבירה פלילית, החופים הנפרדים יסגרו גם הם ומוסדות המדינה יעבדו שבעה ימים בשבוע. יום מנוחה? ניתן יהיה לבחור איזה יום שרק תרצו. אתם יודעים, מדינה דמוקרטית שכזו.

יום אחד זה יקרה כי כשיתחלף פה השלטון הטנטרום החקיקתי יישאר, הוא פשוט יחליף צד. הרוב הנבחר יכנס באמוק בכל הקדוש והיקר ליושבי האופוזיציה כי הרי הם אלה שהכשירו את זה. כי כשהם היו הרוב הנבחר הם הסתערו כאחוזי טירוף על כל הקדוש והיקר למתנגדיהם.

יום אחד החרדים לא יהיו בשלטון ויכו על חטא. זוכרים את גפני מצביע בעד ביטול עילת הסבירות? הנה גפני, עכשיו מצביעים על ביטול תקצוב הישיבות; זוכרים את חוק הכותל? כי גם הרב הראשי גלעד קריב זוכר את זה ובחסותו רחבת הכותל נפתחה לגברים ונשים כאחד, עם דוכני מזון וקיוסקים, אתר תיירותי נחמד שכזה; זוכרים את גולדקנופף מגבה את יריב לוין? כי עכשיו בדיוק מעבירים את התקציב החדש לתחבורה ציבורית בשבת.

יום אחד, אולי, הנציגים החרדים יתפכחו ויבינו שהם הכניסו את עצמם למחלוקת לא להם, שהם טפחו על השכם לפירומן שמחלק סלטים במשרד לביטחון לאומי והעמיקו את הקרע בעם ישראל, שהם תמכו ביודעין בקיטוב החברתי ובכאוס החקיקתי - וכל זה אפילו לא בעבור נזיד עדשים.

יום אחד הם יקלטו שהם נתנו הכול ונשארו ללא כלום. חוק הגיוס? נדחה; פסקת ההתגברות? איננה; תקציבי החינוך? תקועים; ההסכמים הקואליציוניים? הופרו גם הם; החקיקה המשפטית? אה, היא דווקא קודמה במלוא המרץ. היא, ורק היא.

ויום אחד כש-D9 יעלה על כל הקדוש והיקר לנו כציבור שומר תורה ומצוות, באותו היום הם יבינו את הטעות. אבל אז זה יהיה מאוחר מדי.

הרפורמה המשפטית עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 267 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד