כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
על רקע החקיקה המשפטית

לא תאמינו כמה ישראלים שוקלים ירידה מהארץ

על רקע החקיקה המשפטית שחלק ראשון ממנה עבר ביום שני, סקר חדש שנערך העלה כי שליש מהישראלים שוקלים לעזוב את הארץ. רוב הישראלים חוששים ממלחמת אזרחים. כמו כן רוב הישראלים לא מאמינים לנתניהו ולמרות זאת רוב ממצביעי גנץ ולפיד בעד לחזור להידברות

לא תאמינו כמה ישראלים שוקלים ירידה מהארץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

סקר שערך פרופ' קמיל פוקס יממה אחרי חקיקת עילת הסבירות ושפורסם ב'חדשות 13', בדק האם ישראלים שוקלים לרדת מהארץ בעקבות החקיקה המשפטית שמובילה ממשלת הימין. מהנתונים עולה כי כמעט שליש מאזרחי ישראל שוקלים לעזוב את הארץ. 28% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 64% שהשיבו בשלילה ו-8% שהשיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד רק 3% השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 96% שהשיבו בשלילה.

עוד עולה מהסקר כי 54% מהנשאלים חוששים שמצבה הביטחוני של ישראל יפגע בעקבות החקיקה, לעומת 37% שלא חוששים ו-9% שהשיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 12% חוששים מפגיעה במצב הביטחוני, לעומת 77% שהשיבו בשלילה ו-11% שהשיבו כי אינם יודעים.

אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל.

מסקר 'חדשות 13' עולה עוד כי רוב אזרחי ישראל חוששים ממלחמת אזרחים; 56% השיבו כי הם חוששים, לעומת 35% שהשיבו בשלילה ו-9% שהשיבו כי אינם יודעים. מצביעי הליכוד חוששים פחות, ורק 37% מהם השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 56% שהשיבו בשלילה ו-7% שהשיבו כי אינם יודעים.

האם הליכודניקים מאמינים לראש מפלגתם?

עוד נשאלו משתתפי הסקר, "האם אתה מאמין לראש הממשלה נתניהו שהוא רוצה פשרה על המשך החקיקה?" רק 33% מהנשאלים השיבו כי הם מאמינים לנתניהו. 54% מהנשאלים אינם מאמינים לראש הממשלה, ו-13% השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 84% מהנשאלים מאמינים לראש מפלגתם ואילו 5% ממצביעיו אינם מאמינים לו.

גנץ ולפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

שאלה נוספת שנשאלו משתתפי הסקר, "האם לדעתכם על יאיר לפיד ובני גנץ לחזור לשיחות ההידברות מול ראש הממשלה והקואליציה, אחרי שאושר החוק לביטול עילת הסבירות?". רוב הציבור - 55% מהנשאלים חושבים שיש לחזור לשיחות ההידברות, לעומת 26% שהשיבו בשלילה ו-19% שהשיבו כי אינם יודעים.

רוב ממצביעי גנץ ולפיד בעד חזרה להידברות

פער משמעותי נרשם בין המשיבים שנמנים על מצביעי 'יש עתיד' לבין המשיבים שנמנים על מצביעי 'המחנה הממלכתי' של גנץ. בקרב מצביעי לפיד, רק 49% חושבים שיש לחזור להידברות, לעומת 36% שהשיבו בשלילה. מנגד, 72% ממצביעי 'המחנה הממלכתי' השיבו כי יש לחזור להידברות, לעומת 20% בלבד שהשיבו שאין לחזור לשיחות המו"מ.

לשאלה, מי שולט יותר במדיניות הממשלה בנימין נתניהו או יריב לוין - 43% השיבו שבנימין נתניהו, לעומת 37% שהשיבו שיריב לוין שולט יותר.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 711 נשאלים, מהם 611 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

עזיבה ירידה מהארץ הרפורמה המשפטית סקר דעת קהל קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד