כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"העקרונות שהוצגו לי תואמים"

אחרי פגישתו עם הנשיא הרצוג: לפיד מפרסם הודעה מפתיעה

על רקע הסקרים? לפיד מפגין הערב נכונות לפשרה אפילו יותר מגנץ ומעדכן בעקרונות שהציג לו נשיא המדינה הרצוג בפגישתם שלדבריו מקובלים עליו: "אנחנו שותפים לדאגה למול המצב במדינה ומבינים כי חובה עלינו לעשות כל מאמץ להביא בשורה של הסכמה לאזרחי ישראל"

אחרי פגישתו עם הנשיא הרצוג: לפיד מפרסם הודעה מפתיעה
יאיר לפיד / נתניהו / בני גנץ צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד סיים הערב פגישה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג שנפגש קודם לכן עם נחיתתו מארה"ב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחדרו בבית החולים שיבא בתל השומר בניסיון להשיג פשרות והסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה ולמנוע את העמקת המשבר. בסיום הפגישה הודיע לפיד כי הוא בעד הסכם פשרה.

לפיד עדכן: "נפגשתי הערב עם נשיא המדינה עם חזרתו ארצה. אנחנו שותפים לדאגה למול המצב במדינה ומבינים כי חובה עלינו לעשות כל מאמץ להביא בשורה של הסכמה לאזרחי ישראל".

לדבריו, "העקרונות שהוצגו לי על ידי הנשיא תואמים את העקרונות שעומדים לנגד עינינו: שמירה על שומרי הסף, עצירת הקרע בעם ועילת סבירות שלא פוגעת בדמוקרטיה שלנו".

"בלי עוצמתה ומחוייבותה של המחאה זה לא היה קורה. בלי מאות אלפי האנשים שיצאו לרחובות החקיקה היתה נמשכת באין מפריע. אעשה ככל שביכולתי כדי להביא הסכמה רחבה למען ישראל דמוקרטית וחזקה", סיים לפיד.

מוקם יותר קרא ח"כ בני גנץ לנתניהו: "אני מציע הערב, מתוך הוגנות, לך ולכל חברי הבית מהסיעות השונות, שאם נלך למתווה של הסכמות, הוא יהיה תקף לא רק לכנסת הזו אלא גם לכנסת הבאה – כך נתחייב כל ראשי הקואליציה והאופוזיציה. נודיע, שלא תהיה חקיקה משפטית ומשטרית שעניינה השלכות לאופי הממשל בישראל, ללא הסכמה רחבה והידברות באותו המנגנון, כדי שלא נחזור לטלטלה הזו שעוברת על כולנו".

לדבריו, "זה טוב גם לצד שתומך בחקיקה - הרי אם החקיקה הנוכחית תעבור, ברור שתגיע ריאקציה, ובעזרת השם ורצון הבוחר, נבטל אותה יום אחרי הבחירות הבאות. אני מניח בפניך הערב את האופציה לקיים תהליך של חקיקה שתתקבע לשנים קדימה, ולא תהפוך לכתם חולף בהיסטוריה של מדינת ישראל. אני קורא לך – זו העת למנהיגות. "סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ביננו - ורדפהו".

יאיר לפיד יצחק הרצוג הרפורמה המשפטית עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד