כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
והאם צריך לפטר את גלנט

ברקע המחאות בעד ונגד: סקר מנדטים עדכני

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב ברקע המחאות בעד ונגד ולקראת ההצבעה הסופית על עילת הסבירות, מעריך כי לו הבחירות היו היום, נתניהו היה מפסיד לבני גנץ שהיה הופך לראש ממשלה, כשכל שאר המפלגות כיום בכנסת מלבד 'יהדות התורה' והמפלגות הערביות היו נחלשות בכוחן | והאם נתניהו צריך לפטר את גלנט

ברקע המחאות בעד ונגד: סקר מנדטים עדכני
גנץ ונתניהו צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

בשעה שמאות אלפי ישראלים מפגינים בעד ונגד מהלכי הממשלה בירושלים ובתל אביב, סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב (ראשון) ב'כאן 11' מעריך כי לו הבחירות היו נערכות היום, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ היה זוכה ל-30 מנדטים, 'הליכוד' נחלש מ-32 כיום ל-27 בסקר.

המפלגה השלישית בגדולה זו 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שיורדת מ-24 ל-17 מנדטים, 'הציונות הדתית-עוצמה יהודית' של בן גביר וסמוטריץ' נחלשת מ-14 ל-10 מנדטים בסקר 'כאן', גם ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת בשני מנדטים ויורדת ל-9, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים.

לפי הסקר הנוכחי, הקואליציה של בנימין נתניהו מאבדת את הרוב בכנסת ועומדת על 53 מנדטים לעומת 64 כיום.

בהמשך הסקר, 'ישראל ביתנו', 'מרצ', רע"מ וחד"ש-תע"ל מקבלות כל אחת 5 מנדטים. 'העבודה' עדיין לא עוברת את אחוז החסימה, אך מתחזקת ל-3.1% מרחק של 0.24 אחוז מאחוז החסימה. בל"ד גם היא לא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר נשאלה גם עמדת המשיבים בנוגע לעילת הסבירות. 46% מתנגדים לעומת 35% שתומכים. השאר, 19%, לא יודעים מה דעתם בנידון. על אף שהרוב מתנגד לעילת הסבירות, הרוב, 47%, גם מתנגד לסרבנות אנשי המילואים.

בשאלה האם להשאיר את יואב גלנט בתפקידו כשר הביטחון אם לא יתמוך בחוק, כמחצית מהמשיבים טענו שלא צריך לפטר אותו, לעומת רבע בלבד שחשב שנתניהו צריך להעביר אותו מתפקידו.

המדגם כלל 602 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, דגימה אינטרנטית, כולל מגזר ערבי. מועד עבודת השדה: 23 ביולי 2023. מס' האנשים שהתבקשו לענות על הסקר: 3,256. טעות הדגימה: 4.1%+

סקר מנדטים כאן 11 יואב גלנט בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד