כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
שעות לפני ההצבעה הגורלית

גנץ פונה לנתניהו עם מתווה הסכמות: "יחול גם על הכנסת הבאה"

גנץ מפרסם הערב סרטוו שבו הוא פונה לנתניהו בניסיון למנוע את הנשך הקרע בעם לקראת חקיקתו הסופית של צמצום עילת הסבירות: "אם נלך למתווה של הסכמות, נחיל אותו גם על הכנסת הבאה - אם לא, החקיקה הזו תהפוך בכנסת הבאה לכתם חולף בהיסטוריה של מדינת ישראל"

גנץ פונה לנתניהו עם מתווה הסכמות: "יחול גם על הכנסת הבאה"
בני גנץ צילום: אלעד מלכה

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ בפנייה אחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו שעות לפני חקיקת צמצום עילת הסבירות. בסרטון שהפיץ אומר גנץ: "נתניהו, זו פנייה ממני אליך, רגע לפני התהום. קודם כל – החלמה מהירה ובריאות טובה. מדינת ישראל בדרך לחצות את הקו האדום. אנשים לא ישנים בלילות. לוחמים, מרגישים שהמדינה נוטשת אותם. ראשי המשק מזהירים מקריסה כלכלית. ועל כל זה מסתכלים ראיסי, נסראללה, סינוואר – וכל אויבינו.
תסתכל לי בעיניים, ותסתכל לכל אזרחי ישראל בעיניים: ללוחמי השריון, גולני, ולטייסים, לאמא המודאגת מדימונה, לקשיש שלחם בפלמ"ח מקיבוצי הצפון, לסטודנטית מתל אביב".

הצעת בני גנץ לנתניהו - צילום: אלעד מלכה

"האם באמת שווה לגזור את תעודת הזהות המשותפת שלנו, בלחץ הקיצוניים?", תוהה גנץ. "אני יודע, זה קשה פוליטית, אני יודע – יש גם הרגשה של רבים שמכופפים אותם בחוסר צדק. אבל אתה ראש הממשלה - והאחריות על כתפיך. חזרה לבית הנשיא, הסכמה על עילת סבירות שלא תפגע בדמוקרטיה, והמשך קידום כל החקיקה המשפטית והמשטרית בהסכמה היא המהלך הנכון והראוי. בדיוק כפי שהצעתי ביום רביעי. זה לא זמן להתווכח מי צודק – זה הזמן להיות חכם ולעשות את המעשה הנכון. זו לא כניעה – זו אחריות לאומית".

עוד אומר ח"כ בני גנץ: "אני מציע הערב, מתוך הוגנות, לך ולכל חברי הבית מהסיעות השונות, שאם נלך למתווה של הסכמות, הוא יהיה תקף לא רק לכנסת הזו אלא גם לכנסת הבאה – כך נתחייב כל ראשי הקואליציה והאופוזיציה. נודיע, שלא תהיה חקיקה משפטית ומשטרית שעניינה השלכות לאופי הממשל בישראל, ללא הסכמה רחבה והידברות באותו המנגנון, כדי שלא נחזור לטלטלה הזו שעוברת על כולנו".

לדבריו, "זה טוב גם לצד שתומך בחקיקה - הרי אם החקיקה הנוכחית תעבור, ברור שתגיע ריאקציה, ובעזרת השם ורצון הבוחר, נבטל אותה יום אחרי הבחירות הבאות. אני מניח בפניך הערב את האופציה לקיים תהליך של חקיקה שתתקבע לשנים קדימה, ולא תהפוך לכתם חולף בהיסטוריה של מדינת ישראל. אני קורא לך – זו העת למנהיגות. "סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ביננו - ורדפהו".

בני גנץ הצעת פשרה הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד