כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
לבקשת הרבנים

רוטמן הניח נוסח חדש להצעת החוק של ש"ס

לבקשת רבני הציונות הדתית: יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן הניח נוסח חדש להצעת חוק בחירת רבני ערים ומצמצם את כוחה של ש"ס בהליך הבחירה. הצעת החוק המעודכנת תסייע במינוי רבנים ספרדים בני הציונות הדתית

רוטמן הניח נוסח חדש להצעת החוק של ש"ס
בוועדת החוקה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בשבועות האחרונים מקודמת בוועדת חוקה הצעת חוק שמטרתה להסדיר לראשונה את שיטת מינוי רבני הערים והשכונות בישראל. מאחורי הקלעים במקביל לדיונים בוועדת החוקה התקיימו דיונים רבים בין בין זקני רבני הציונות הדתית לבין נציגי המפלגה.

לבקשת הרבנים הניח רוטמן נוסח מעודכן הכולל מספר שינויים שמטרתם הקטנת כוחם של נציגי ש״ס בגוף הבוחר את רבני העיר.

על פי הנוסח המעודכן: מועצת הרבנות הראשית תבחר מספר נציגים לגוף הבוחר, בשונה מהצעת החוק המקורית שביקשה שכל חברי המועצת יהיו חברים בה.

בנוסף, הטמיע רוטמן בתוך החוק הצעת חוק שאותה הגיש יו״ר מפלגתו השר בצלאל סמוטריץ’ בעת שהיה חבר כנסת. הצעת החוק של סמוטריץ׳ מנגנון מינוי אוטומטי לבחירת רב עיר, מה שמונע את היכולת לעצור את מינוי הרבנים באופן מלאכותי.

בנוסף, הצעת החוק המעודכנת מבטיחה הגדלה של ייצוג נשים בגוף הבוחר.

חה"כ שמחה רוטמן מסר: "אני עושה ימים כלילות למען הידברות ושיח עם כל חלקי הציבור בעניין החוק לבחירת רבני ערים. אנו חותרים להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן. זכיתי גם בתוך הלחץ של הימים האחרונים להיפגש ולדבר עם רבני הציונות הדתית ולגרום לכך שהצעת החוק תביא לחיזוק החיבור בין הרבנים לכלל הציבור בישראל".

שמחה רוטמן ש"ס רבני ערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד