כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תנופת מוסדות החינוך המיוחד בבית שמש בשיאה

רבנים ואישי ציבור השתתפו בטקס קביעת המזוזות לישיבת דרכי איש מבית רשת החינוך "אהל אשר"

במעמד השתתפו בין היתר יו"ר ש"ס אריה דרעי ורה"ע ד"ר עליזה בלוך • דרעי: "חייבים הכרת הטוב לראש העיר על ההתפתחות המהירה של המקום הזה" • בלוך: "בחרתי לתת בזמנו העדפה מתקנת לחינוך הספרדי ויצאנו לדרך. אני מאוד גאה בזה"

רבנים ואישי ציבור השתתפו בטקס קביעת המזוזות לישיבת דרכי איש מבית רשת החינוך "אהל אשר"
קביעת מזוזות בדרכי איש צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון נערך בעיר בית שמש טקס קביעת המזוזות לבניין ישיבת דרכי איש שע"י מוסדות אוהל אשר בעיר העומד בראשות ראש המוסדות הרב שמעון רווח. בטקס המרגש והחגיגי השתתפו רבנים ואישי ציבור אשר הגיעו לראות מקרוב את תנופת ההתפתחות המרשימה של המוסדות שהפכו לשם דבר בעולם החינוך המיוחד.

בטקס השתתפו יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך, השר במשרד החינוך חיים ביטון, שר הדתות מיכאל מלכיאלי, סגן שר החקלאות משה אבוטבול, המשנה לראש העיר יצחק אלמליח, ממונה החינוך ישעיהו ארנרייך, רבנים, חברי מועצה ואישי ציבור אשר כבדו את הטקס בנוכחותם.

בקביעת המזוזה לישיבה שנכנסה לבניין המוסדות החדש כובד יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי אשר בהתרגשות גדולה קבע מזוזה ובירך את המקום בברכת הצלחה ושגשוג לתפארת עולם התורה הספרדי שזוכה להקים גם מוסדות תורה וחינוך לחינוך המיוחד בצורה מעוררת השראה.

בדבריו אמר יו"ר ש" אריה דרעי, "למרות שאנחנו בחודש אב וממעטים בשמחה, חייבים הכרת הטוב קודם כל לראשת העיר הגב' עליזה בלוך. זו לא פעם ראשונה שלי כאן בעיר ולא עובר מספיק זמן בין הנחת אבן פינה לחנוכת הבית. צריך להודות לראשת העיר על ההתפתחות המהירה של המקום הזה".

עוד ציין דרעי בדבריו, "כבר כשהייתי מנכ"ל משרד הפנים ידענו שבית שמש עתידה להיות עיר ואם בישראל. תודה גם לרבי משה אבוטבול שבתקופה שלו הניח תוכניות והיום אנחנו רואים שראשת העיר ממשיכה בהתפתחות הגדולה של בית שמש. כל הקהילות כאן חיים ביחד וכבר לא שומעים על מלחמות ומאבקים, יש מספיק מקום לכולם".

ח"כ דרעי הוסיף במעמד ואמר כי, "כל השרים שלנו בממשלה עושים ככל שביכלתם לעזור לבית שמש וכל יום צריך לברך ברוך משיג גבול אלמנה על כל מבנה של תורה וחסד ועל כל כביש חדש. צריך להודות לראשת העיר הגב' עליזה בלוך, תזכי למצוות". בדבריו הודה דרעי גם למשנה לראש העיר יצחק אלמליח אשר משקיע כוחות ומשאבים למען שגשוג העיר ולמען ציבור בני התורה הספרדיים.

בטקס נשאה דברים גם ראש העיר ד"ר עליזה בלוך אשר יצאה מגדרה בכדי לסייע למוסדות התורה. "כשעשינו הנחת אבן הפינה למוסד הזה, היתה הפגנה בחוץ על זה שנתנו לכם את ההקצאה, אבל אני בחרתי לתת העדפה מתקנת לחינוך הספרדי ויצאנו לדרך, אני מאד גאה בזה", אמרה רה"ע בלוך.

עוד הוסיפה בדבריה כי, "מהיום ועד פתיחת השנה אנחנו נפתח מאות כיתות חדשות בבית שמש. זה לא מספיק ועדיין חסר אבל אני מרגישה זכות שהקב"ה נתן לי לעמוד בצומת הזאת ולתת מענה לכ"כ הרבה תושבים. היום זו המזוזה הראשונה ובמהלך החודש הקרוב יקבעו עוד מאות מזוזות".

בסיום דבריה ציינה רה"ע ואמרה, "תודה רבה ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי שהוא שותף אמיתי ומלווה אותנו לכל אורך הדרך. אני מרגישה שזכיתי בשותפות אמת שיודעת להתמודד גם בדברים השמחים וגם באתגרים. יושבים כאן שרי החינוך והדתות חיים ביטון ומיכאל מלכיאלי, אבל אני מרגישה שהם השרים לענייני בית שמש בש"ס, הם קשובים לכל הצרכים של העיר. תודה רבה". בלוך אף ציינה לשבח את נציג ש"ס והמשנה לראש העיר יצחק אלמליח שעושה עבודת קודש למען תושבי העיר.

השר במשרד החינוך חיים ביטון נשא אף הוא דברים במעמד ואמר כי, "לצערנו ילדי החינוך המיוחד החרדיים הופלו לרעה במשך שנים ולא זכו לקבל את המגיע להם בדין. השבוע כינסתי במשרדי את כל גורמי המקצוע הקשורים לחינוך המיוחד ונתתי שם הנחיות מאוד ברורות לגבי תקצוב ילדים מיוחדים במוסדות החרדיים".

"הבשורה הראשונה שיצאה משם היא, שהחל משנת תשפ"ד יועבר תקצוב 'סל אישי' לתלמידי ישיבות קטנות. הישג נוסף, הוא פתרון הבעיה בעניין שיטת התקצוב לילדי המוכש"ר שתוקצבו עד כה חלקית, הם יזכו למימון מלא כמו בבתי בספר הרשמיים".

עוד אמר השר ביטון כי, "בנוסף, תובא הצעת חוק ממשלתית שתתקן את העוול של תלמידי ה'פטור' שהופלו לרעה בחוק החינוך המיוחד. לא מקובל שילד עם צרכים מיוחדים במגזר הכללי יקבל מאה אחוז תמיכת מדינה, סל שמסייע לו להשתלב ולהתקדם בלימודים, בעוד שילד עם צרכים מיוחדים במגזר החרדי מופלה לרעה ואינו מתוקצב כראוי".

בסיום מעמד קביעת המזוזות הודו המשתתפים לראשי ורבני המוסדות אשר משקיעים השקעה עמוקה בתלמידים בצורה יוצאת דופן ואשר את פירות המוסדות רואים כבר כעת על פני התלמידים שחזותם מוכיחה עליהם שהם עתידים לצמוח ולגדול בתורה ויראת שמים.

קביעת מזוזות דרכי איש בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד