כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לא למד לקח

חרדי מורשע שקיבל חנינה מטראמפ מואשם שוב בהונאה

רמאי מורשע שקיבל חנינה על ידי טראמפ מואשם שוב בהונאה "יש לי מוניטין רע". לטענת הרשויות הוא לקח חלק בתוכנית פונזי בסכום של 35 מיליון דולר, כך אומרים גורמים רשמיים

חרדי מורשע שקיבל חנינה מטראמפ מואשם שוב בהונאה
אילוסטרציה צילום: unsplash

נוכל חרדי בניו ג'רזי שקיבל חנינה לפני שנתיים על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, נעצר שוב והואשם בהונאת משקיעים במיליוני דולרים.

החשוד וארבעה גברים נוספים, שלושה מהם חרדים מואשמים בהונאה של 35 מיליון דולר ב"מזימה דמוית פונזי", כך לפי בית המשפט הפדרלי בטרנטון בניו ג'רזי.

תוך שימוש בכינוי מייקל קוניג, החשוד החרדי והאחרים הקימו חברה בשם Optimus Investments Inc. והחלו לכאורה "להונות דרך תוכנית משמעותית הונאת משקיעים" זמן קצר לאחר ששוחרר מהכלא בינואר 2021 - אך עדיין היה על תנאי.

"אנו טוענים שהאיש לקח חלק בתוכנית חדשה להונות משקיעים על ידי הסתרת זהותו האמיתית", כך אמר הסוכן הבלש ג'יימס דנהי מה-FBI בהצהרת משרד המשפטים. "הוא היה מודע לכך שמעשיו מנוגדים לתנאי שחרורו בגין הרשעה קודמת בהונאת השקעות, ועסק בפעילות פלילית".

הקבוצה הקימה עסקים ומכרה כביכול מסכות קורונה, "פורמולת תינוקות נדירה" ו"ערכות עזרה ראשונה לאוקראינה".

גורמים רשמיים טוענים כי החשודים גם קשרו קשר להסתיר את נכסיו של החשוד שהיו תשלום פיצויים של למעלה מ-200 מיליון דולר שהוא חייב לקורבנות ממזימת פונזי הקודמת שלו.

התובעים טוענים כי החוקרים השיגו הקלטות סמויות של פגישות בהן השתתף החשוד עם שותפיו, במהלכן הודה לכאורה כי השתמש בכינוי קוניג בגלל שלשם שלו יש "מוניטין רע".

אם הם יורשעו בשני האישומים, חמשת הגברים צפויים כל אחד למקסימום של 25 שנות מאסר וקנסות של "או $250,000 או פי שניים מהרווח או ההפסד מהעבירה, מה הגדול מביניהם", לפי הודעת משרד המשפטים .

חמשת הגברים צפויים לעונש של 25 שנות מאסר וקנסות של $250,000 לפי הודעת משרד המשפטים .

החשוד היה אחד מ-74 אנשים שקיבלו חנינה מטראמפ בשעות האחרונות של נשיאותו בינואר 2021.

החשוד ריצה שמונה שנות מאסר מתוך 24 שנים על חלקו בתוכנית פונזי בשווי 200 מיליון דולר, ואז שוחרר על ידי טראמפ.

 

לייקווד טראמפ חנינה הונאת פונזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד