כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הבחירות באשדוד

הסקר שגרם לש"ס לרדת מתמיכה מברק סרי

אמש פורסם כי בש"ס מתכוונים להריץ את אבי אמסלם לראשות העיר אשדוד במקום ברק סרי | ההכרעה נפלה לאחר סקר עדכני של מנו גבע משבוע שעבר בו סרי איבד רבע מכוחו | גורמים בש"ס: "המועמדות של אמסלם - לצרכי מו"מ"

הסקר שגרם לש"ס לרדת מתמיכה מברק סרי
ברק סרי / יחיאל לסרי צילום: מתוך פייסבוק/יעקב לדרמן, פלאש 90

אמש (רביעי) פורסם כי בש"ס החליטו סופית שלא לתמוך ברק סרי לראשות העיר אשדוד ובמקום זאת יריצו את נציג הסיעה באשדוד אבי אמסלם, מה שסותם ככל הנראה את הגולל על הניסיון להריץ את יועץ התקשורת לתפקיד.

כעת נחשפים הפרטים מאחורי הקלעים של ההחלטה הדרמטית: נתוני סקר עדכני שהונח על שולחנם של מקבלי ההחלטות בש"ס הארצית שהוכיח סופית כי אין לברק סרי כל סיכוי להתרומם גם בתמיכת המפלגה. דבר זה הביא אותם "לחתוך הפסדים" ולחפש כיוונים חדשים.

הסקר של מנו גבע שנערך לפני כשבוע ונחשף כאן, מעלה כי ברק סרי מגיע למקום השלישי בלבד עם 11% תמיכה בלבד. מדובר בנתון דרמטי שכן בסקר קודם קיבל סרי 14%, מה שאומר שהוא מאבד כ-25% מכוחו.

מי שממשיך להוביל ביציבות את טבלת המועמדים הוא ראה"ע המכהן ד"ר לסרי עם קרוב ל-27%, למרות שהסקר עצמו נערך בטרם פורסמה ההכרזה הרשמית של אגודת ישראל על התמיכה במועמדותו. אחרי לסרי ניצבת המועמדת הלן גלבר עם 12.7%.

גורמים המעורבים במערכת הבחירות באשדוד אומרים כי ההכרזה על מועמדותו של אמסלם נחשבת לספין בלבד. "הציבור החרדי באשדוד מונה כ-23% בלבד מכלל התושבים", הם אומרים, "גם באיחוד כוחות של יהדות התורה וש"ס אין אפשרות לכבוש את ראשות העיר, וודאי כאשר מדובר רק במפלגה אחת מן השתיים לאור ההבהרות של בכירים באגו"י שהתמיכה הרשמית בלסרי בעינה עומדת ולא צפויה להשתנות".

מנגד ישנם גורמים בש"ס שטוענים שהרצת אמסלם נועדה לצרכי מו"מ, כאשר לאחר הירידה מברק סרי יחפשו הסיעה לשפר עמדות מול ראה"ע בתקווה להגיע להישגים בסיכומי התמיכה.

יחיאל לסרי ברק סרי בחירות מוניציפליות 2023 אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד