כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"זוהר חטף סטירה בבית"

דרמה בקרית גת: בשל מחלוקת על זהות ראש העיר - פיצול במפלגת שס"ג | פרסום ראשון

החרדים בקרית גת עדיין יושבים על הגדר, אבל בחב"ד כבר הכריעו: נציג החסידות בעיר פורש מהרשימה החרדית המשותפת ומקים מפלגה יחד עם עוצמה יהודית שתתמוך בראש העיר המכהן אבירם דהרי | עסקנים חרדים בעיר ל'בחדרי': "זוהר חטף היום סטירת לחי מהדהדת בביתו שלו"

דרמה בקרית גת: בשל מחלוקת על זהות ראש העיר - פיצול במפלגת שס"ג | פרסום ראשון
הרב הכט עם השר בן גביר צילום: באדיבות המצלם

בעוד החרדים בקרית גת יושבים לעת עתה על הגדר, בחסידות חב"ד הודיעו על תמיכתם בראש העיר המכהן, במסגרת הקרב שמצית את העיר בשבועות האחרונים: יממה אחרי שכלל רבני הציבור הדתי-לאומי בקרית גת הודיעו על הקמת מפלגה חדשה שתתמוך בראש העיר אבירם דהרי, קהילת חב"ד מצטרפת לתמיכה וחתמה על הסכם להקמת מפלגה חדשה עם 'עוצמה יהודית'. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

קהילת חב"ד בקרית גת, יצוין, נחשבת לקהילה החסידית המשפיעה בעיר ומונה כ-300 משפחות. בקהילה סבורים כי הקמת המפלגה משותפת "תיצור סחף שיביא לאיחוד של כלל העדות והחוגים הדתיים והחרדיים בעיר".

נציג חב"ד בעירייה הרב זלמן הכט, שנחשב לנציג חרדי בולט ומחזיק בתיקי הרווחה והבריאות, היה עד כה חבר בסיעה החרדית המשותפת שס"ג, אולם כעת, כאמור, החליט לפרוש ולחבור ל'עוצמה יהודית'. "בעשרים השנים האחרונות חב"ד – שלה 2 כוללים, 3 ישיבות, 20 גני ילדים, 7 מעונות יום ו-5 בתי ספר שמונים סה"כ אלפי תלמידים – נחשבת לגוף דומיננטי מאוד בעיר ולכן הביאה לבדה כשני מנדטים", אומר הרב הכט. לדבריו, "ברור שהחיבור עם 'עוצמה יהודית' ישנה את כללי המשחק ויגרוף 5,000 קולות לכל הפחות".

ההסכם בין הצדדים נחתם אמש בלשכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. הכט ונציג 'עוצמה יהודית' הודיעו כי יתמכו יחד בראש העיר המכהן אבירם דהרי. עסקנים חרדים בקרית גת אומרים: "מיקי זוהר חטף היום סטירת לחי מהדהדת בביתו שלו, בקרית גת, אחרי שמתברר כי לא הצליח להשיג את תמיכת חב"ד. המועמד שלו כפיר סויסה שמלכתחילה היה בעל סיכויים נמוכים, הולך ומתרחק מכסא ראש העיר".

גורמים במפלגה החדשה מתייחסים לסקר של מכון סמית עבור הליכוד שפורסם הבוקר לפיו סויסה נושף בעורפו של דהרי ואומרים: "יש הרבה שאלות מקצועיות על הסקר הזה שמעורר הרבה גיחוך בעיר. נגיד רק שמדובר ב"חלום מתוק" שאין קשר בינו לבין המציאות".

בימים אלה ממתינים בעיר לראות מה תחליט סיעת ש"ס וכיצד יחליט האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת ונציגי חצרות גור, בעלז וסלונים. בבחירות הקודמות רצו כל החוגים החרדיים תחת מפלגת שס"ג ועשו היסטוריה כשגרפו ארבעה מנדטים.

בחירות מוניציפליות 2023 קרית גת חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד