כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
ההבהרה שלאחר הסערה

כשרות הרב לנדא בהתייחסות ראשונה ל'משבר הספרייט'

לאחר שנתגלה ששונתה הפורמולה שממנה מיוצר ה'ספרייט זירו' ומספר כשרויות הוציאו הודעות הקוראות להפסיק לצרוך את המשקה - כעת ההכשר הישראלי של הרב לנדא בהתייחסות ראשונה למשבר

כשרות הרב לנדא בהתייחסות ראשונה ל'משבר הספרייט'
אילוסטרציה צילום: unsplash

משבר ה'ספרייט זירו' שהחל בשבוע שעבר ופורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', זוכה כעת להתייחסות ראשונה של נותן הכשרות הישראלי.

כזכור, המשבר פרץ לאחר שנתגלה כי שונתה הפורמולה, ממנה מיוצרת התמצית שמשמשת לייצור ה'ספרייט זירו' והתווספה אליה 'חומצה טרטרית' שמיוצרת מענבים. בשל החשש מיין נסך, כשרויות רבות ברחבי העולם הודיעו כי אין לשתות את המשקה הפופולרי. כעת אנו מביאים תגובה ראשונה מהגוף שנותן את הכשרות לספרייט, כאן בארץ.

פנינו לבקש הסבר מהמשרד של הרב לנדאו, שנותן את הכשרות למפעל 'קוקה קולה' הבני ברקי ודיברנו עם אחד מהאחראים על משגיחי הכשרות, הוא ביקש למסור את ההודעה הבאה לתועלת הציבור.

"עד כה ידענו שקוקה קולה צריך תמיד הכשר ואילו ה'ספרייט', בדיעבד היה אפשר להקל בלי הכשר. הסיבה היא שבמשך שנים ארוכות לא היה ידוע על חומרים בעיתיים שמוכנסים לתוך הפורמולה ממנה מיוצר המשקה וממילא המשקה עמד בחזקתו".

וכאן הרב מדגיש "לאחרונה, הרבה השתנה ויש מרכיב שהתווסף בשם 'חומצה טרטרית' שהיא הבעייתית ועלולה להביא לאיסור של יין נסך וממילא ודאי שכעת אי אפשר להשתמש בו".

"אבל על כל פנים יצוין שבהכשר שלנו החומר הזה מעולם לא נכנס, וגם המשגיחים עומדים על המשמר כל העת שלא יהיו שינויים. אבל מי שצורך את המשקה בחו"ל עלול להיתקל בבעיה הזו שכאמור, פעם היא לא הייתה קיימת ובדיעבד היה אפשר לשתות וכעת זה ממש בעייתי לשתות ללא הכשר.

בהזדמנות זו מבקש הרב לומר שהבעייתיות  שנתגלתה ללא קשר לקולה ה'רגיל' ול'קולה זירו'. המשקאות הפופולריים הללו תמיד היו בעייתיים והקילו לשתותו בחו"ל ללא הכשר ויש בהחלט מקום להחמיר ולצרכו אך ורק  עם הכשר.

 

כשרות כשרות הרב לנדא שתייה ממותקת בקבוקי שתייה משבר הספרייט זירו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד