י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הברכה של האדמו"ר ברגע האחרון

הכלכלה הסאטמרית מציגה: מפגן ענק של 6.5 מיליארד דולרים

צאו והתפרנסו זה מזה: ועידת עסקים ענקית עם למעלה מששת אלפים אנשי עסקים בשווי 6 וחצי מיליארד דולר התקיימה בניו ג'רזי בארגון חסידות סאטמר זו השנה השניה. 'בחדרי' עם סיקור ותיעוד של הוועידה הגדולה | היזם: "לא היה לנו מושג שהוא יהפוך למעצמה שהיא היום"

הכלכלה הסאטמרית מציגה: מפגן ענק של 6.5 מיליארד דולרים
הוועידה הכללית של סאטמר צילום: האחים לענטשעווסקי

זו השנה השניה שחסידות סאטמר הוכיחה שוב את כוחה כחסידות העשירה ביותר עם כלכלה עצמית של מיליארדי דולרים בועידת עסקים גדולה שנערכה בניו ג'רזי בשבוע שעבר.

רבים נזכרו בשבוע שעבר בסיפור הידוע אצל הרבי ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל בתחילת שנות דרכו בארה"ב כשכמה ממקורביו ניסו להניא אותו ממלחמתו נגד הציונות, בטענה שהרבי לא יצליח לגייס כספים למוסדות אם ימשיך ללחום נגד המדינה, ענה הרבי אז "אני אעשה נגידים משלנו".

וכך, זה הגיע לשיא ביום רביעי בשבעו שעבר במרכז הכנסים והתערוכות בניו ג'רזי. שם התכנסו כ-5300 אנשי עסקים שהשתתפו והזדמנו לשמוע מ-350 עסקים שונים בבחינת צאו והתפרנסו זה מזה. 

ועידת העסקים מהווה הזדמנות לאלפי תלמידי ובוגרי ישיבות שהמשיכו להקים עסקים להגיע להחליף רעיונות עסקיים ולמשוך לקוחות ועסקאות נוספות. 

המארגנים מציינים כי השווי המשותף של העסקים השנה מגיע לסכום אסטרונומי של 6.5 מיליארד דולר. בהתבסס על סקר עסקי לאחר הכנס בשנה שעברה, ראשי קהילת סאטמר מעריכים שכמעט 70 מיליון דולר בעסקאות בוצעו במהלך שנת 2022 ומצפים לעלות השנה יותר כאשר המספרים של 2023 יסתיימו סופית.

"מנהיגים ופעילים של הקהילה העלו את הרעיון במקור לאחר שדנו בכמה עסקים ויזמים מצליחים קיימים בקהילה שלנו. רצינו לוודא שקיים פורום לכולם לדון בדרכם להצלחה ולהראות איך כולנו יכולים וצריכים לעבוד יחד", אמר יוזם הרעיון של הכנס הרב יואל בראווער מראשי הקהילה.

"כשהתחלנו את האירוע הזה, לא היה לנו מושג שהוא יהפוך למעצמה שהיא היום. אני רוצה להודות למתנדבים הרבים שהשקיעו אינספור שעות, במהלך 8 החודשים האחרונים, כדי לאפשר את התערוכה הזו. ובראשם העסקן יואלי פריד בעל 'פרידקא מידיה' שארגן את הכנס. כל הזיעה, העבודה הקשה וההוצאות היו שווים, לראות את המוני המשתתפים הרוצים במהלך האירוע".

"זה היה באמת אירוע יוצא דופן", אמר לנו אחד מעסקני סאטמר "אקספו לעסקים בסאטמר מפגיש אלפי בוגרי ישיבות עם מאות בעלי עסקים ויזמים מצליחים שעובדים, מנהלים ובעלות על חברות בכל ענף שניתן להעלות על הדעת. התלהבתי עד כמה יזמים מצליחים מאוד ניצבו והתלהבו עם יזמים צעירים שאפתנים, שחלקו בשמחה את חוכמתם ודנו בהשקעות ועסקאות אפשריות. כך נראית קהילה חזקה".

לילה לפני הכנס התרחשה תקלה עם מערכת הכרטיסים, ובהפקה עבדו שעות ארוכות לתקן את התקלה הטכנית, אף ללא הועיל, כל הוועידה הייתה לקראת קריסה טוטלית, המארגנים התקשרו לבית האדמו"ר שבירך אותם שבזכות החסד הגדול שהם עושים עם הציבור הכל יסתדר. ותוך כמה דקות בשרו הטכנאים שאכן הצליחו להתגבר ולתקן את התקלה. 

חסידות סאטמר אנשי עסקים ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}