ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
דחייה או ביטול?

על רקע היחסים העכורים: האמריקנים ביטלו הסכם עם ישראל

שיתוף פעולה שמתוכנן בין משרדי השיכון של שתי המדינות לא ייצא לפועל על רקע היחסים המתוחים בין הבית הלבן לממשלת ישראל. משרד הבינוי והשיכון: "לאור סמיכות אירועים הוחלט לדחות לסתיו"

על רקע היחסים העכורים: האמריקנים ביטלו הסכם עם ישראל
נתניהו וביידן צילום: חיים צח, לע"מ

ברקע היחסים העכורים בין הבית הלבן וממשלת ישראל, האמריקנים ביטלו בימים האחרונים חתימה על הסכם עם משרד השיכון הישראלי. כך לפי הדיווח ב'כאן 11'. מדובר בהסכם שיתוף פעולה שאמור היה להיחתם השבוע בארצות הברית על ידי מנכ"ל משרד השיכון ובכירים במשרד. 

עוד לפי הדיווח, החתימה על ההסכם נקבעה לפני שבועות ארוכים, ואולם ימים לפני מועד הנסיעה של הבכירים הישראלים הודיעו האמריקנים שהחתימה בוטלה. לדברי גורמים שמעורבים במגעים עם הממשל האמריקני, המסר שנלווה לביטול היה כי "זה לא הזמן המתאים לחתימת הסכם", לנוכח המתיחות הקשה בין ממשל ביידן לממשלת נתניהו.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "ראשית נציין כי משלחת של משרד הבינוי והשיכון, והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, נמצאת כעת בכנס רם הדרג השנתי של האו"ם בנושא יעדי הפיתוח בר קיימא של האו"ם. אכן תוכננו מספר אירועים מקבילים למשלחת זאת, בהשתתפות מנכ"ל המשרד, אך לאור סמיכות כלל האירועים הוחלט לדחותם לסתיו".

משרד השיכון יחסים ארצות הברית ישראל הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}