י"ג תמוז התשפ"ד
19.07.2024
התרגיל שנשלל

כך מתכננים בקואליציה לפוצץ את האיום של לפיד

שר המשפטים סירב לכנס את הוועדה למינוי שופטים, ובוועדת החוקה עובדים על נוסח חדש לצמצום עילת הסבירות בכדי שביהמ"ש העליון לא יוכל לעקוף את החלטת לוין

כך מתכננים בקואליציה לפוצץ את האיום של לפיד
יאיר לפיד/יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות האיום של יאיר לפיד בעתירה לבג"ץ, בקואליציה מציעים טריק לכנס את הוועדה למינוי שופטים בלי לבחור שופטים, אולם לפי הדיווח ב'כאן 11' שר המשפטים יריב לוין סירב גם לרעיון הזה. 

לקראת הדיון בוועדת החוקה היום, קיבלו חברי הכנסת החברים בוועדה נוסח חדש שדווקא מחמיר את ההצעה לצמצום עילת הסבירות. בנוסח נכתב כי עילת הסבירות לא תהיה רלוונטית על "כל החלטה לרבות מינויים או החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות".

התיקון מגיע אחרי שיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי יעתור לבג"ץ נגד שר המשפטים לוין אם יבחר שלא לכנס את ועדת החוקה בתוך שבועיים, בטענה שהחוק קובע שעליו לכנס את הוועדה ולכן הכינוס אינו בסמכותו. אם חוק צמצום עילת הסבירות בנוסח המתוקן יעבור כך, העילה שבגינה מבקש לפיד לעתור לבג"ץ נגד לוין על אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים - תתבטל.

בינתיים הממשלה טרם בחרה את נציגתה לוועדה ואפילו לא קבעה תאריך לבחירה זו. על הפרק נמצאות השרות אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' ומאי גולן מ'הליכוד'.

יאיר לפיד יריב לוין עתירה לבגץ ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד