י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מעורר עניין בעולם הישיבות

לקראת זמן אלול: החוזר מפוניבז' מונה לר"מ בישיבת עטרת שלמה

הגאון רבי אברהם ישעיה גינזבורג, מונה למגיד שיעור בישיבת 'עטרת שלמה' הגדולה בקריית הישיבה • הגרא"י נחשב לאחד מהת"ח הבולטים בעולם התורה בכלל ובישיבת פוניבז' בפרט ושימש עשרות שנים "חוזר" על שיעוריהם של ראשי ישיבת פוניבז' • נתפרסם בשיעורו האחרון של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל בחדר הטיפול נמרץ כשהיה בין שלושת התלמידים שהורשו להשתתף בשיעור

לקראת זמן אלול: החוזר מפוניבז' מונה לר"מ בישיבת עטרת שלמה
הגר"י גינזבורג עם ראש הישיבה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

לקראת זמן אלול, מינוי חדש בישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון - הגאון רבי אברהם ישעיה גינזבורג, בנו של משגיח ישיבת פוניבז' הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל ותלמידו המובהק של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל והחברותא של הגרב"ד פוברסקי שיבדלחט"א, מונה למגיד שיעור בישיבת "עטרת שלמה".

המינוי מעורר עניין רב בעולם הישיבות הואיל והגאון רבי ישעייה גינזבורג כפי שהוא מכונה בערגה בין כותלי ישיבת פוניבז' נחשב לאחד מהתלמידי חכמים הבולטים בישיבת פונבי'ז, והתחבב מאוד על מרן הגרי"ג אדלשטיין ויבלדחט"א הגרב"ד פוברסקי עימו לומד רבי שעיה חברותא.

מיד לאחר חתונתו, באורח נדיר, מונה למשיב בישיבת פונביז', כשבנוסף לכך אף שימש כ'חוזר' הידוע של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל, רבי ישעיה היה משתתף יום יום במשך עשרות שנים בשיעורו היומי של הגרי"ג עם השנים נחשב רבי שעייה לגדול תלמידיו.

הגרא"י גינזבורג עם ראשי ישיבת 'עטרת שלמה' היום. צילום: באדיבות המצלם

לאחר השיעור היו מתאספים תלמידים רבים סביב רבי שעייה ללבן עמו את דבריו של הגרי"ג, ובתחילת סדר ב' בשעה 15:15 היה מוסר תמידין כסדרן 'שיעור חזרה' על שיעורו.

לפני מספר שנים ביקשו מרן זצ"ל שיערוך את שיעוריו, כשהגרי"ג סומך את ידיו עליו, וכך הופיעו סדרת הספרים המפורסמת שיעורי הגרי"ג על המסכתות הנלמדות בעולם הישיבות. כמו"כ הוציא לאור את הספר המפורסם 'מוחזקות ותפיסה' על סוגיית תוקפו כהן.  

בשיעורו האחרון של מרן ראש הישיבה הגרי"ג זצוק"ל בחדר הטיפול נמרץ בבית החולים שעורר הדים רבים בעולם וגרם לחיזוק עצום השתתפו שלושה מהתלמידים הגדולים ביותר של הגרי"ג ואחד מהם הוא הגאון רבי שעייה גינזבורג שמונה כעת לר"מ בעטרת שלמה.

הגרא"י גינזבורג נחשב כחלק ממשי מגבעת הישיבה ומהדמויות המהלכות תדיר ביני עמודי של היכלי ישיבת פוניבז' הן בתפילות והן בסדרי הלימוד, ומשום כך מדובר בצעד דרמטי בו הוא עובר מגבעת הישיבה בבני ברק לקרית ישיבת "עטרת שלמה" בראשון לציון.

החוזר ישיבת עטרת שלמה מינוי חדש הרב גינזבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}