י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מתקפת טרור אנטישמית

פרס של 50,000 דולר למביא מידע על רצח חרדי מ-1994

הליגה נגד השמצה מציעה פרס של 50,000 דולר עבור מידע שיוביל למעצר והרשעה של כל מי שלקח חלק ברצח של ארי הלברשטאם ב-1994 על גשר ברוקלין. המחבל ראשיד באז נלכד, נשפט והורשע ונידון ל-140 שנים ומת בשנה שעברה

פרס של 50,000 דולר למביא מידע על רצח חרדי מ-1994
ארי הלברשטאם הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

פרס של 50,000 דולר הוצע על ידי הליגה נגד השמצה (ADL) עבור מידע שיוביל למעצר והרשעה של האחראים לרצח ארי הלברשטאם בשנת 1994. ה-ADL מחפש אחר כל מי שיש לו מידע נוסף על הרצח של הלברשטאם, בן ה-16, ב-1 במרץ 1994, שנורה על גשר ברוקלין כאשר מחבל יליד לבנון פתח באש על טנדר בו היה כולל עוד 14 בחורי ישיבה. המחבל מת בכלא בשנה שעברה.

"מותו של ארי הלברשטאם היה ללא עוררין מתקפת טרור אנטישמית ופשע שנאה ששלח גלי הלם בקהילה היהודית ובמדינה כולה", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל ADL. "אנו מעריכים מאוד את המאמצים של הממשלה הפדרלית לחפש צדק. אבל נותרה השאלה: האם אחרים היו מעורבים כחלק מקונספירציה גדולה יותר? אנו מקווים שהפרס החדש הזה יתמרץ את כל מי שיש לו מידע במקרה זה לצעוד קדימה ולדווח על זה".

הלווייתו של ארי הי"ד

"אני מברכת על המחויבות של ה-ADL לחשוף ולהילחם באלימות אנטישמית, ולעבוד יחד עם אנשי אכיפת החוק כדי להטיל דין וחשבון על מבצעי הרצח", אמרה דבורה הלברשטאם, אמו של ארי. "בעזרתם, אני מקווה שכל מבצעי מתקפת הטרור האנטישמית הנוראה על גשר ברוקלין - לא רק ראשיד באז הרוצח, אלא כל המעורבים סוף סוף יובאו לדין".

כזכור פיגוע הירי בגשר ברוקלין התרחש ב-1 במרץ 1994 בניו יורק, ארצות הברית, על ידי מחבל אסלאמי. בפיגוע נפצעו אנושות נחום ששונקין וארי הלברשטאם שנפטר מפצעיו, שניים נוספים נפצעו קל. המחבל ראשיד באז נלכד, נשפט והורשע ונידון ל-140 שנות מאסר ומת בשנה שעברה.

אנטישמיות בארה"ב גשר ברוקלין רצח מחריד ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}