ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מכה לפוטין

טורקיה אישרה לשוודיה להצטרף לנאט"ו - הפרלמנט יצביע על ההצטרפות

במה שנראה כמכה כואבת במיוחד לנשיא רוסיה, טורקיה הסכימה לאשר את בקשת שבדיה להצטרף לנאט"ו | זאת למרות החשש שטורקיה תדרוש בתמורה להצטרף לאיחוד האירופאי

טורקיה אישרה לשוודיה להצטרף לנאט"ו - הפרלמנט יצביע על ההצטרפות
מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג צילום: דוברות נאט"ו

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הסכים לתמוך בהצעה של שבדיה להצטרף לנאט"ו, אמר ראש הברית הצבאית, ינס סטולטנברג. בתדרוך הוא אמר כי נשיא טורקיה יעביר את הצעתה של שבדיה לפרלמנט הטורקי ו"יבטיח את אשרורה של ההצעה בידי הפרלמנט".

מוקדם יותר, נראה היה שהוא הציע שטורקיה תתמוך בשוודיה בתנאי שהאיחוד האירופי יפתח מחדש את השיחות שמטרתן היא השלמץ החברות של טורקיה באיחוד. בנוסף, לפני כשמונה חודשים סירב בית המשפט העליון של שבדיה להסגיר לטורקיה את העיתונאי הכורדי בולנט קנס, שאנקרה טוענת כי היה בין מארגני ניסיון ההפיכה במדינה, ובעקבות זאת אמר השר הטורקי צ'בושולו כי שטוקהולם רחוקה עדיין מלענות על הדרישות של טורקיה. 

לאחרונה, טורקיה מתחה ביקורת על שוודיה על אירוח חמושים כורדים במדינתה. סטולטנברג נאם בווילנה לאחר שאירח שיחות בין ארדואן לראש ממשלת שבדיה, אולף אולף קריסטרסון, לקראת פסגת נאט"ו בבירת ליטא.

"הנשיא ארדואן הסכים להעביר את פרוטוקול ההצטרפות לשוודיה לאסיפה הלאומית הגדולה _ (כוונתו פרלמנט של טורקיה, ר"כ) בהקדם האפשרי ולעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם האסיפה כדי להבטיח את אשרור", אמר סטולטנברג.

הוא תיאר זאת כ"צעד היסטורי", אך הדגיש כי לא ניתן לתת "תאריך ברור" מתי שוודיה תוכל להצטרף לברית הצבאית.

נאט''ו שוודיה ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד