כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
גורמים עוינים

הסכם הפטור מוויזה עם ארה"ב עלול להזיק לביטחון ישראל

גורמים במערכת הביטחון ובמערכת המשפט הזהירו כי הסכם הפטור מוויזה עשוי ליצור פרצה מסוכנת | בשל הדרישה להדדיות בכניסת בעלי אזרחות אמריקאית לישראל, עלולים להיכנס גורמים עוינים שיחמקו מרשויות החוק בארה"ב

הסכם הפטור מוויזה עם ארה"ב עלול להזיק לביטחון ישראל
ויזה אמריקאית צילום: פיקסה ביי

גורמים ביטחוניים ומשפטיים התריעו בפני הדרג המדיני כי ההסכם שיעניק לישראלים פטור מאשרת כניסה לארה"ב כולל תנאים שעלולים להביא לפגיעה בביטחון המדינה, כך דיווח אתר 'הארץ'. על פי הדיווח הדברים נאמרו בדיונים סגורים שהתקיימו בימים האחרונים בהשתתפות נציגים של משרד החוץ, משרדי ממשלה נוספים ומערכת הביטחון.

כמה מהמשתתפים בדיונים הצביעו על סעיפים בעייתיים, שלדבריהם לא היו מוכרים לאנשי מערכת הביטחון עד אז. 

אחד התנאים המרכזיים של הממשל האמריקאי לפטור מוויזה לישראלים, הוא שאזרחים אמריקאים פלסטינים הנכנסים לישראל יזכו ליחס זהה לזה שיקבלו ישראלים שמגיעים לארה"ב. הסעיף יחול על פלסטינים בעלי אזרחות אמריקאית בגדה המערבית, ברצועת עזה או במדינות אחרות, וכן על הבאים ממדינות עוינות. רשמית, ארה"ב לא תוכל להשלים עם אפליה בין אזרחיה בשל מקום מגוריהם.

עוד דווח ב'הארץ', כי נושא מתן פטור מבידוק ביטחוני לבעלי תעודת אח"ם מטעם הרשות הפלסטינית גם עלה בשיחות בין המדינות. מספרם של נושאי התעודה נאמד תחילה ב-5,000, אבל בדיקה מעמיקה העלתה כי מדובר ב-20 אלף פלסטינים לפחות. הממשלה הנוכחית תתקשה להסביר לציבור היענות לדרישה זו.

ארה''ב פלסטינים ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד