כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הסכם קיבוצי חדש

אלפי עובדים בישראל ייהנו ממענק בהיקף של שתי משכורות

ההסתדרות, ארגון עובדי בנק הפועלים וההנהלה הסכימו על הסכם שכר חדש שיחול על כ-6,000 העובדים בבנק הפועלים ובמרכזו שיפור בתנאי השכר ובאופק הקידום | העובדים יהנו ממענק חתימה בהיקף של שתי משכורות בשתי פעימות: פעימה ראשונה מיידית עם חתימת ההסכם ופעימה שניה בתחילת 2024    

אלפי עובדים בישראל ייהנו ממענק בהיקף של שתי משכורות
שטרות כסף/שקלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההסתדרות, ארגון עובדי בנק הפועלים וההנהלה הסכימו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש שיבטיח לכ-6,000 עובדי הבנק תוספות שכר ומענקים משמעותיים. ההסכם החדש, שעתיד להיות בתוקף עד סוף 2027, מבטיח את הביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק, והוא כפוף לאישור מועצת העובדים. 

עיקרי ההסכם:

• תוספת שכר הדרגתית לאורך תקופת ההסכם בגובה כולל של 750-1,000 שקל.  

• מענק חתימה בהיקף של שתי משכורות בשתי פעימות: פעימה ראשונה מיידית עם חתימת ההסכם ופעימה שניה בתחילת 2024. 

• עובדי הסניפים יקבלו מענק שנתי קבוע נוסף של 1,500 שקל, לצד שורה של הטבות נוספות הכוללות הרחבת אופק הקידום באמצעות פתיחת דרגות נוספות במחלקות העסקיות. 

• שיפור בתנאים והטבות לסקטורים נוספים בבנק: עובדי ההנהלה הראשית, עובדי הטכנולוגיה, המוקד הטלפוני ומרכז התפעול הבנקאי. 

• 220 תקני קביעות חדשים לעובדים זמניים, המצטרפים לכ-40 תקני קביעות שניתנו בתחילת 2023. 

• החזר על שעות ההפגנה והשביתה שהתקיימו במסגרת המאבק על הסכם השכר והבטחון התעסוקתי של העובדים. בהתאם להסכם, העובדים יקבלו החזר מלא בגין שעות ההפגנה והחזר של 50% בגין שעות השביתה. 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "אני מברך על ההסכם, שהוא תוצאה של מו"מ ארוך ונחוש, ואת ההישגים שבו ייראו העובדים לא רק בדמות שיפור בשכר, אלא גם בביטחון התעסוקתי. תודה להסתדרות המעו"ף וליושב הראש שלה עו"ד גיל בר-טל ולראש חטיבת הבנקים עו"ד מנחם מליק על הליווי הצמוד והמסור שהוליד הסכם חשוב זה לאלפי העובדים. אני רוצה להודות גם ליו"ר ועד העובדים רוני גרפונקל על ההתמדה ועל היכולת בסופו של דבר להביא לחיזוק הקשר עם ההנהלה – כל זאת לטובת העובדים והבנק כולו. עלו והצליחו".

יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל: "המאמץ המשותף נשא פרי ואנחנו שמחים להביא היום את הבשורה לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן. ההסכם מעגן בתוכו שיפור בתנאי ההעסקה ומבסס את עתידו של בנק הפועלים. תודה ליו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד, על הגיבוי והמעורבות הצמודה, למר רוני גורפינקל על הובלת המו"מ המרכב, לעו"ד מנחם מליק ראש חטיבת ובדי הבנקים בהסתדרות המעו"ף, לחברי הוועד ולעובדי הבנק על העמידה הנחושה מאחורי וועד העובדים ועל הסכם מיטיב ומתגמל".

ראש חטיבת הבנקים בהסתדרות המעו"ף עו"ד מנחם מליק אמר: "ההסכם שאושר היום שם דגש על שיפור תנאי שכרם ועבודתם של עובדי הבנק ומיטיב תנאי רווחה נוספים. ההסכם מגלם בתוכו תגמול ראוי ומכבד לציבור העובדים על תרומתו הבולטת להישגי הבנק אשר הוצגו לאחרונה. אני מבקש להודות למנכ"ל הבנק, לסמנכ"ל משאבי אנוש, ליו"ר וועד העובדים ולחברי הוועד על התנהלותם האחראית והמכבדת לאורך המו"מ, אשר הביאה להסכם מיטבי לטובת העובדים והבנק. אני מוצא חובה נעימה לציין את שיתוף הפעולה ההדוק בין ההסתדרות לוועד העובדים לכל אורך הדרך, אשר הדגיש שוב כי ההסתדרות היא אכן הבית של העובדים".

יו"ר ארגון העובדים רוני גרפונקל: "בתום מסע ארוך ונחוש, חתמנו היום על הסכם שכר מצוין לאלפי עובדות ועובדי בנק הפועלים. הסכם זה מבטיח להם ביטחון תעסוקתי לצד תוספות כספיות מוגדלות. ברצוני להודות לחברי הוועד הארצי ולהסתדרות על עבודה משותפת ומאומצת בשיתוף פעולה מלא לאורך כל הדרך למען המטרה החשובה. אודה גם לאלפי עובדי הבנק שהוכיחו לכידות ונחישות". 

 

 

 

מענק כספי כספים עובדים משכורת שכר גבוה העלאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד