כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הביקור בבייג'ין

ילן צופה התקדמות בקשרים הדיפלומטיים בין ארה"ב לסין

שרת האוצר האמריקני אמרה כי 10 שעות של פגישות דו-צדדיות עם בכירים סיניים סייעו רבות בכדי לייצב את היחסים בין וושינגטון לבייג'ין שהורעו לאחרונה משמעותית

ילן צופה התקדמות בקשרים הדיפלומטיים בין ארה"ב לסין
נשיא סין שי ג'ינפינג צילום: צילום מסך

שרת האוצר של ארצות הברית, ג'נט ילן, אמרה שהשיחות שלה עם בכירים סיניים בימים האחרונים היו ישירות ופרודוקטיביות ועזרו להעמיד את מערכת היחסים בין ארה"ב לסין על בסיס בטוח יותר.

ילן, שעוזבת את בייג'ינג היום (ראשון), אמרה במסיבת עיתונאים כי ארה"ב וסין נותרו מסוכסכות במספר נושאים, אך הביעה ביטחון כי פגישותיה הדו-צדדיות, שנמשכו כ-10 שעות, קידמו את מאמציה של וושינגטון לייצב את היחסים העמוסים בין העולם. שתי הכלכלות הגדולות ביותר.

"לארה"ב ולסין יש חילוקי דעות משמעותיים", אמרה ילן לכתבים בשגרירות ארה"ב בבייג'ינג, וציינה את חששותיה של ממשלתה לגבי מה שהיא כינתה "פרקטיקות כלכליות לא הוגנות" ופעולות הענישה האחרונות של בייג'ינג נגד חברות אמריקאיות, "אבל הנשיא ביידן ואני לא רואים את היחסים בין ארה"ב וסין דרך מסגרת של סכסוך כוח גדול. אנחנו מאמינים שהעולם מספיק גדול כדי ששתי המדינות שלנו ישגשגו", אמרה.

ביקורה בן ארבעת הימים של ילן הוא הניסיון האחרון של וושינגטון לתקן את קשרי ארה"ב-סין, שנפגעו בשל מספר סכסוכים החל בטייוואן ועד טכנולוגיה ובשל הסכסוך המדינות נגררו ליריבות ביניהם, והשפיעו על חברות וקשרי סחר. מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן ביקר בבייג'ין בחודש שעבר בביקור הראשון של הדיפלומט האמריקני הבכיר של נשיאות ביידן, בעוד שליח האקלים ג'ון קרי צפוי לבקר בסין החודש.

הביקור מגיע לפני פגישה אפשרית בין ביידן לעמיתו הסיני, שי ג'ינפינג, בשולי פסגת קבוצת ה-20 של ספטמבר בניו דלהי או מפגש שיתוף הפעולה הכלכלי של אסיה-האוקיינוס ​​השקט המתוכנן לנובמבר בסן פרנסיסקו.

 

ארצות הברית סין מלחמת הסכם סחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד