כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המוצ"ש ה-27, בסימן 'עילת הסבירות'

המחאה נגד הרפורמה חזרה לעוצמתה? אלו הנתונים הסותרים

לקראת חקיקת צמצום עילת הסבירות השבוע במליאת הכנסת, נדמה היה שהמחאות הולכות ומחריפות ותדירות יותר, במקום אחת לשבוע, אולם נראה שהמחאה השבועית מידי מוצ"ש לא מצליחה לחזור לממדיה ההתחלתיים שדיברו על רבע מיליון איש ויותר | כך סיקרה התקשורת את המחאה ה-27

המחאה נגד הרפורמה חזרה לעוצמתה? אלו הנתונים הסותרים
המחאה נגד הרפורמה בקפלן צילום: גלעד פירסט

זה המוצ"ש ה-27 ברציפות הפגינו מתנגדי הרפורמה המשפטית במוקדים רבים ברחבי הארץ. אחרי כמה שבועות שבהם נרשמה ירידה משמעותית בכמות המפגינים, האם על רקע חקיקת עילת הסבירות השבוע - המחאות חוזרות לממדים הגדולים של השבועות הראשונים. התשובה לכך תלויה בכלי התקשורת השונים. כל אחד סיקר בצורה שונה.

באתר עיתון 'מעריב' נכתב כי "לפי הערכות המארגנים, בהפגנה המרכזית בקפלן בתל אביב השתתפו 180 אלף איש - מספר גדול משמעותית מהשבועות האחרונים ואחד הגדולים ביותר שנרשמו בחצי השנה של המחאה. עוד העריכו כי ביתר המוקדים הפגינו כ-185 אלף איש, וביחד - כ-365 אלף מפגינות ומפגינים שיצאו הערב להפגנות ברחבי הארץ".

לעומת זאת ב'ישראל היום' נכתב בכותרת "יותר מ-100 אלף הפגינו נגד הרפורמה בקפלן".

המחאה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

ב'כאן חדשות' נזהרו בסיקור ולא נכנסו למספרים: "המוני מפגינים נגד הרפורמה המשפטית יצאו הערב (שבת) למחות בכמה מוקדים ברחבי הארץ - זו השבת ה-27 ברציפות".

גם באתר החדשות N12, של 'ערוץ 12', לא נכנסו למספרים, אולי כי הנתונים לא היו מחמיאים: "השבוע ה-27 למחאות: הפגנות נגד המהפכה המשפטית התקיימו אמש (שבת) ברחבי הארץ, כשהמוקד המרכזי היה בצומת קפלן שבתל אביב". נכתב בפתח הכתבה.

גם באתר 'חדשות 13' של 'ערוץ 13', נכתב בראשית הכתבה כי "המוני אזרחים הפגינו בשורת מוקדים ברחבי הארץ זה השבוע ה-27, לקראת השבוע הדרמטי ביותר עד כה בחצי השנה האחרונה". בהמשך הכתבה נכתב כי "כ-143 אלף מפגינים בתל אביב, עוד רבבות מוחים ברחבי הארץ
חברת Crowd Solutions מסרה לחדשות 13 את הנתונים על כמות האנשים בהפגנות ברחבי הארץ, על פי תמונות הרחפן". 

איילון חסום אמש. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

גם בעיתון 'הארץ' לא נכנסו למספרים וכתבו בסיקור: "אמש התקיימו ברחבי הארץ הפגנות נגד ההפיכה המשטרית, שהיו הגדולות ביותר שנערכו זה שבועות מאז החלה המחאה השבועית נגד החקיקה. בהפגנה המרכזית תל אביב השתתפו עשרות אלפי בני אדם, ובחיפה הפגינו כ-15 אלף. בירושלים, בצומת כרכור ובבאר שבע התקיימו הפגנות בהשתתפות אלפים, והפגנות בהשתתפות מאות נערכו באילת, בקרית גת, בשער הנגב, בצומת נהלל ובנהריה".

באתר ynet הסתמכו על נתוני 'ערוץ 13' ואף עיגלו: "כ-150 אלף בני אדם הגיעו הערב להפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית בצומת קפלן בתל אביב. כך לפי הערכה שפורסמה ברשת 13 שהתבססה על רחפנים". כך ב-ynet.

ב'וואלה' הסתמכו על נתונים שמסרו מארגני המחאה, לפיהם כ-180 אלף בני אדם השתתפו בהפגנה. עוד דווח כי כ-350 אלף מחו ברחבי הארץ.

הרפורמה המשפטית מפגינים קפלן הפגנות מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד