כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מה חושבים החרדים

מה דעת הציבור על המצב הביטחוני • תוצאות הסקר

רוב הציבור אינו מרוצה מתפקודה של הממשלה בנושא הביטחוני. בנוסף הרוב חושבים כי לשיבושים בתנועה - אפקט שלילי על המחאה נגד הרפורמה. וגם רוב הציבור לא מבין את השינוי במוצע לעילת הסבירות

מה דעת הציבור על המצב הביטחוני • תוצאות הסקר
הפיגוע בקדומים צילום: הלל מאיר, פלאש 90

רוב הציבור אינו מרוצה מתפקוד הממשלה בתחום הביטחוני ואינו מבין בשינוי המוצע בעילת הסבירות. כך לפי סקר שערך מכון קנטאר שפורסם ב'כאן 11'.

לפי ממצאי הסקר, הרוב מסכימים על ההחלטה לצאת למבצע בג'נין, אך רק שליש סבורים שבעקבותיו יפחתו הפיגועים ביהודה ושומרון. 48% ממצביעי הקואליציה מאמינים כי המבצע יגרום לצמצום משמעותי בהיקף הפיגועים, כאשר רוב מצביעי האופוזיציה מאמינים שהמצב לא ישתנה.

כמו כן, רוב המשתתפים בסקר מסכימים עם ההחלטה לסיים את המבצע לאחר יומיים, כאשר 42% ממצביעי הקואליציה העדיפו להמשיכו לזמן ארוך יותר. בקרב החרדים שיעור המעדיפים להמשיך את המבצע - הוא הגבוה ביותר. בנוסף, 71% ממצביעי האופוזיציה ו-57% ממצביעי הקואליציה אינם שבעי רצון מתפקוד הממשלה בנושא הביטחוני ובפיגועי הטרור היוצאים מיהודה ושומרון.

באשר לרפורמה, רק כשליש העידו כי הם מבינים היטב בנושא צמצום עילת הסבירות. מצביעי האופוזיציה העידו על שיעורי הבנה גבוהים יותר (40%) מאשר מצביעי הקואליציה (29%). הסקר מראה קשר ישיר בין התמיכה בצמצום עילת הסבירות לבין רמת הדתיות. עוד נמצא כי 76% ממצביעי הקואליציה וכרבע ממצביעי האופוזיציה, רואים בשיבושים בתנועה כפוגעים בתמיכה הציבורית במחאה נגד הרפורמה.

בסקר של מכון קנטאר, בהנהלת דודי חסיד, השתתפו 552 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, שמחציתם מצביעי הקואליציה ומחציתם מזוהים כמצביעי האופוזיציה. מועד הסקר - 6 ביולי 2023, והוא בוצע בדגימה אינטרנטית, כולל מגזר ערבי. מספר האנשים שהתבקשו להשתתף בסקר - 2,758 ואילו טעות הדגימה היא כ-4.2%.

סקר דעת קהל מצב בטחוני כאן 11 עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד