כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
נתונים מדאיגים

איתורן מזהירה: הרכב החשמלי הפך למוקד עניין לגנבים

האזהרה של איתוראן מצטרפת לזו של פוינטר שפרסמה גם היא השבוע נתונים מדאיגים אודות גניבות של רכב חשמלי בפרט ושל גניבות רכבים בכלל

איתורן מזהירה: הרכב החשמלי הפך למוקד עניין לגנבים
רכב גנוב צילום: איתוראן

המכוניות החשמליות נמצאות חזק על הכוונת של גנבי הרכב, כך מתריעה חברת איתוראן אשר מסכמת את המחצית הראשונה של שנת 2023. האזהרה של איתוראן מצטרפת לזו של פוינטר שפרסמה גם היא השבוע נתונים מדאיגים אודות גניבות של רכב חשמלי בפרט ושל גניבות רכבים בכלל.

לפי המחקר של איתוראן, קיימת עליה מבהילה של 900% בגניבות של רכבים חשמליים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הבעיה, כך מסבירה איתוראן היא שיש ביקוש לרכב חשמלי גנוב לשימוש עצמי , כלומר הרכבים לא משמשים רק לפירוק לאספקת חלפים. ומעבר לזאת איתוראן מציינת שהסוללות של הרכבים החשמליים הפכו למצרך מבוקש מכיוון שהן משמשות לאספקת חשמל ביתי. לצד הנתון אודות הגניבות של הרכב החשמלי ,איתוראן גם מתריעה מפני עליה בגניבות כלליות של רכבים בשיעור של 85%.


רכב גנוב מוסווה • איתוראן

הנתונים של איתוראן גם מפלחים את סוגי הרכבים שנגנבו ומהם עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2023 גניבות הג'יפים והג'יפונים הגיע לשיא כ-50% מכלל גניבות הרכב עלייה של כ-8% בגניבות ג'יפים והג'יפונים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

30% נוספים של הגניבות היו של רכב פרטי, 11% של אופנועים, 5% רכב מסחרי ו 3% משאיות. בנוסף לנתוני הגניבות, איתוראן גם מפרסמת נתון מעניין לפיו החברה מעריכה שבשטחים פועלות כ-35 משחטות רכב, כלומר מקומות שבהן מפרקים את המכוניות הגנובות אשר פועלות בעיקר בטול כרם, קלקיליה, רמאללה, וחברון ולראשונה גם בג'נין.

איתוראן גניבת רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}