י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המהומות בפריז

דריכות לקראת הלילה השישי: רבבות שוטרים נפרסים | המחאה מתפשטת לשוויץ

45,000 קצינים פרוסים ברחבי המדינה, כך אומר משרד הפנים | בעיר לוזאן שבשוויץ התאספו כ-100 אנשים להפגנת מחאה, כמה חלונות ראווה נשברו לאחר שיידו לעברם אבנים ובקבוק תבערה

דריכות לקראת הלילה השישי: רבבות שוטרים נפרסים | המחאה מתפשטת לשוויץ
המהומות בפריז צילום: צילום מסך

שר הפנים הצרפתי, ג'רלד דרמנין, אומר כי 45,000 קצינים ייפרסו ברחבי המדינה כדי לנסות לדכא מתפרעים הערב, על רקע החשש מלילה שישי ברציפות של אלימות.

בעיתון הצרפתי 'לה מונד' מדווחים שדרמנין נתן הנחיות קפדניות לשוטרים שהמעצרים יתבצעו בהקדם האפשרי. אמש נעצרו 719 בני אדם ברחבי הארץ.

בתוך כך, ההפגנות על הריגתו של נח'ל בן ה-17 על ידי המשטרה בצרפת התפשטו לשווייץ. בלוזאן, בחלק המערבי של דובר הצרפתית של המדינה, התאספו כ-100 אנשים להפגנת מחאה בשבת. המשטרה מסרה בהצהרה כי כמה חלונות ראווה נשברו לאחר שכמה בני נוער יידו לעברם אבני ריצוף ובקבוק תבערה.

השוטרים עצרו שבעה בני אדם, שישה מהם בני 15 עד 17 שהחזיקו באזרחות של פורטוגל, בוסניה, סרביה, גאורגיה, שוויץ וסומליה. "די ברור, מה שעולה ממה שראינו הוא שהצעירים האלה במהלך הלילה קיבלו השראה מהמצב בצרפת", אמר דובר משטרת לוזאן.

מוקדם יותר סבתו של נחל, נדיה, קראה להפסיק את ההתפרעות. "אנחנו לא רוצים שהם יהרסו חנויות, אוטובוסים ובתי ספר", אמרה, "הם משתמשים בנחל כתירוץ. אנחנו רוצים שהעניינים יירגעו".

ראש עיריית נאנטר, פטריק ג'רי, ביקש כעת מתושבי ננטר לשמוע את הקריאה מנדיה, לכבד את המשפחה ולסיים את האלימות. "אני מכיר את הסבל שעבר על חלק גדול מתושבי העיר שלנו בלילות האחרונים בנוגע לאירועים שחוו", כתב בהודעה לעיתונות. "אני רוצה להודות למשפחה וליקירים שארגנו את ההלוויה. בעקבות הטקס הזה, המשפחה קוראת להפסיק את האלימות. אני מבקש מכל תושבי העיר לשאת את המסר הזה", הוסיף.

פריז מחאות שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}