י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מדויק ב-100%

הטיל של אוקראינה נועד במקור לפגוע בסדאם חוסיין באמבטיה שלו

הטיל החדש הקטלני של אוקראינה נוצר במקור כדי לפגוע בסדאם חוסיין באמבטיה שלו. הטיל Storm Shadow, טיל שיוט בריטי מדויק במיוחד, נותן לאוקראינה אפשרות לפגוע במטרות רוסיות במרחק הרבה יותר גדול

הטיל של אוקראינה נועד במקור לפגוע בסדאם חוסיין באמבטיה שלו
מערכת טילים אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

טיל השיוט הבריטי ארוך הטווח שבו השתמשה אוקראינה כדי לרסק את הפעולות הצבאיות הרוסי נוצר לפני דור כדי לפגוע בשליט עיראק דאז סדאם חוסיין בחדר האמבטיה שלו במלחמת המפרץ ב-2003.

במשך מספר חודשים, אוקראינה משתמשת בטיל 'צל סופה' (Storm Shadow) שיכול לפגוע במטרות במרחק של יותר מ-230 קילומטרים כדי לפוצץ אספקה ​​ותשתית צבאית רוסית שעד לאחרונה היו מחוץ להישג ידה של אוקראינה. הטיל כל כך מדויק שבשימוש הראשון שלו, במהלך מלחמת המפרץ השניה ב-2003, טיל אחד חורר חור בצדו של בניין ואז עוד אחד נכנס באותו חור, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

כעת, אוקראינה עשויה לקבל טילים מסוג זה ארוכי טווח מארה"ב, כאשר גורמים רשמיים בוושינגטון מבקשים אישור ברמות הגבוהות ביותר לשלוח מערכת אמריקאית לאוקראינה ולחזק את המתקפה המתמשכת שלה. למערכת של ארה"ב יש טווח של כ-350 קילומטרים. וושינגטון עד כה לא שלחה זאת מחשש שאוקראינה תשתמש בטיל כדי לפגוע בשטח הרוסי ולהסלים את המצב.

אך השינוי חל לאחר שארה"ב הבינה שהשימוש של אוקראינה בטיל 'צל סופה' הבריטי בשבועות האחרונים, הצביע על כך שיש לה הרבה מטרות לפגוע בחלקים הכבושים של המדינה.

אוקראינה השתמשה בטיל הבריטי ביוני כדי למוטט גשר שרוסיה השתמשה בו כדי להעביר חיילים באזור חרסון וזפוריז'יה, כך אמרו גורמים רוסיים. מספר ימים קודם לכן השמיד הטיל מאגר תחמושת רוסי גדול.

שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב אמר שלטיל יש 100% הצלחה בפגיעה ביעד המיועד לו. גורם רוסי באוקראינה הכבושה אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית TASS שמאד קשה להפיל את הטיל.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים בריטניה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}