כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"נביא לאישור הממשלה"

"הוזלת מחירי הדיור": שר הבינוי והשיכון חשף יישוב חדש; כל הפרטים

שר הבינוי והשיכון חשף במהלך סיורו בגליל: "ביום ראשון נביא לאישור הממשלה הצעת החלטה להקמת יישוב חדש 'רמת ארבל' בגליל התחתון". לדבריו, "מעבר להגדלת ההיצע ולהוזלת מחירי הדיור יש בכך בשורה חשובה לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל"

"הוזלת מחירי הדיור": שר הבינוי והשיכון חשף יישוב חדש; כל הפרטים
השר גולדקנופף בסיור בגליל צילום: באדיבות המצלם

כחלק מהמדיניות שמוביל שר הבינוי והשיכון לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל, הגיע היום (חמישי) השר הרב יצחק גולדקנופף עם צוות לשכתו ונציגי רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון לסיור מקיף בגליל, לבחון מקרוב את האפשרויות להגביר את פיתוח היישובים באזור.

בפתח הסיור הכריז שר הבינוי והשיכון כי הוא מתכוון להביא ביום ראשון הצעת החלטה להקמת יישוב חדש בגליל התחתון 'רמת ארבל', לראשונה מזה שנים.

"הנחיתי את המינהל לענייני הכפר בשיתוף כלל הגורמים המקצועיים לפעול ולבצע עבודת מטה להקמת ישוב קהילתי חדש ׳רמת ארבל׳״ אמר שר הבינוי והשיכון בהצהרה שמסר בשטח העתידי של היישוב.

השר גולדקנופף ברמת ארבל

"זהו הישוב הרביעי במספר שהממשלה החדשה מקדמת בהובלת משרד הבינוי והשיכון, כאשר את ״רמת ארבל״ קידמנו יחד עם משרד הנגב והגליל, משרד הקליטה ומשרד ההתיישבות", השר ציין כי, "מעבר להגדלת ההיצע ולהוזלת מחירי הדיור יש בכך בשורה חשובה לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל".

היישוב החדש מתוכנן כיישוב קהילתי, בו צפויות להתגורר כ-500 משפחות, בין היתר משפחות עולים. עם סיום עבודת המטה במשרד הבינוי אותה יבצע המנהל לענייני הכפר, יובא הנושא למועצה הארצית לתכנון ובנייה.

בשטח המיועד להקמת היישוב החדש, קיבל השר סקירה ממוטי הגר, מהגרעין המיישב של המקום על החשיבות האסטרטגית של היישוב החדש ושוחח עם התושבים שמאיישים כעת את המקום.

ב"מצפה אילן" קיבל השר סקירה היסטורית ממר יוסי סוקניק יו"ר הוועד המקומי שסיפר על הקמת היישוב כחלק מתכנית הכוכבים של אריאל שרון, שציין את הביקוש הרב למגורים במקום בקרב משפחות צעירות.

לאחר מכן קיים שר הבינוי ישיבת עבודה עם הנהלת היישוב בהשתתפות מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן.

במהלך הישיבה נחשפו הנוכחים למסכת ההתנכלויות ארוכה ממנה סובלים התושבים מצד שכניהם הפלסטינים.

השר שמע ברוב קשב את בקשות ראשי היישוב ואמר בסיכום הישיבה, "אנחנו רוצים שתחושו כאן בנוח כמו תושבי המרכז. אני מסיר בפניכם את הכובע על הרוח ועל הנחישות לפתח את הישוב. אתם נמצאים בחזית".

במענה לפניית ראשי היישוב אמר השר כי יעלה בפני רה"מ את הבקשה לשילוב היישוב במפת אזורי עדיפות לאומית לאור האתגר הבטחוני במקום. בנוסף, הודיע שר הבינוי והשיכון כי המשרד יחל בקרוב בתהליכי תכנון ופיתוח, מייד אחרי השיווק במקום.

משם המשיך השר וצוות המשרד לעיר 'חריש' שם מקודמים מכרזים של כ-1,000 יח"ד הצפויים לצאת בשבועות הקרובים. השר התפעל מהתפתחות הקהילות החרדיות בעיר.

ראש העיר יצחק קשת הציג את נתוני הצמיחה הגבוהים של העיר הצעירה בישראל. השר גולדקנופף הבטיח לסייע ולבחון את הבקשות שהפנו אליו גורמי המקצוע לטובת פיתוחה של העיר.

במועצה אזורית 'הגליל העליון' דן השר עם חברי הנהלת המועצה בהבנה לשמר את המגזר הכפרי ואמר שיסייע להם בכל הנושא של מיגון מבנים בשל קרבתם לגבול, לצד העלאת האפשרות של הכנסת המרחב הכפרי לאזורי עדיפות לאומית.

יצחק גולדקנופף גליל תחתון החלטת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד