כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
שיטת חישוב חדשה

הדרום-קוריאנים הפכו לצעירים יותר בשנה או שנתיים

לפי שיטת חישוב הגיל הקוריאנית שהייתה נהוגה עד כה, גילו שלתינוק הוא שנה מיום היוולדו, וכל ה-1 בינואר מתווספת שנה. בעקבות החלטת הפרלמנט בסיאול לשנות את החוק – מהיום 51 מיליון אזרחי הרפובליקה "צעירים" יותר בשנה או שנתיים

דרום קוריאנים בישראל
דרום קוריאנים בישראל צילום: צילום מסך

51 מיליון תושבי דרום קוריאה הפכו לצעירים יותר בשנה או שנתיים לאחר רפורמה בשיטת ספירת הגיל במדינה, שהותאמה לסטנדרט הבינלאומי. לצד חישוב הגיל "הרגיל", כפי שאנו מכירים אותו, בקוריאה הדרומית נהוגה שיטת חישוב גיל נוספת, לפיה תינוק נחשב בן שנה מהיום שבו נולד.

בנוסף, בדרום קוריאה נהוג גם "גיל הספירה" או גיל הכשירות, שבו הרך הנולד אמנם בן אפס שנים בלידתו, אולם בכל ה-1 בינואר מוסיפים לו שנה, בלי קשר ליום ההולדת. השיטה הזו נהוגה כדי לקבוע אם מותר לעשן סיגריות ולשתות אלכוהול. ואם לא די באלה, יש גם שיטה שלישית – זו המוכרת לכולנו – שבה הרך הנולד נרשם כבן אפס שנים, וכל שנה חדשה מתווספת לו ביום הולדתו.

השיטה הזו משמשת את הדרום קוריאנים מאז 1960 לצרכים רפואיים ומשפטיים. במשאל עם נרחב שנערך התשובה הייתה חד-משמעית, כששלושה מכל ארבעה אזרחים הצביעו בעד השיטה הבינלאומית לחישוב הגיל. בכך, קוריאה הדרומית הצטרפה ליפן ששינתה את שיטת חישוב הגיל שלה כבר בשנות ה-50 של המאה הקודמת, וגם השכנה מצפון כבר משתמשת בשיטת החישוב הגלובלית במשך למעלה מ-40 שנה.

"מטרת השינוי היא להפחית את העלויות הסוציו-אקונומיות הלא נחוצות שנובעות מחילוקי דעות משפטיים וחברתיים בנוגע לגיל, ולשים סוף לבלבול הבלתי נגמר שנגרם מדרכי חישוב הגיל השונות", הצהיר בפרלמנט יו סנג-בום ממפלגת השלטון.

דרום קוריאנים רבים דאגו במהלך שנים ששיטת חישוב הגיל המקומית גורמת לארצם להיראות מוזרה בעיניים בינלאומיות, וחלקם מודים שהם עצמם נקלעים למבוכה כשהם פוגשים אזרחים זרים. כך למשל קוריאני שבקוריאה גילו הוא 34 צריך בחו"ל לעצור ולחשב את גילו הבינלאומי, כדי להסביר לבני שיחו שבארצם גילו הוא 32.

דרום קוריאה תינוק גיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד