ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
המכשול הפלסטיני

התאריך שבו הישראלים יוכלו לטוס בלי ויזה לארה"ב

שר החוץ אלי כהן התייחס היום למאמצים לבטל את הוויזה לארה"ב, השר ציין תאריך בו הפטור ייכנס לתוקף. ישראל עדיין לא מילאה את הדרישות הדרושות כדי להיות מסוגלת להצטרף לתוכנית פטור מויזה  

התאריך שבו הישראלים יוכלו לטוס בלי ויזה לארה"ב
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר החוץ אלי כהן אמר לחדשות 12 כי הוא "עובד על כך שעד ה-1 באוקטובר יינתן פטור מוויזה לישראלים לארצות הברית".

הפטור מויזה מתעכב בגללל שישראל עדיין לא מילאה את הדרישות הדרושות כדי להיות מסוגלת להצטרף לתוכנית פטור מויזה, כך אמר גורם במשרד החוץ האמריקאי לפני כמה שבועות, הוא ציין את הצורך לאפשר לפלסטינים-אמריקאים לנסוע בחופשיות לישראל או דרך ישראל.

ישראל אמורה להשיק בחודש הבא תוכנית פיילוט שתבחן את מוכנותה לאפשר לפלסטינים-אמריקאים להשתמש בנתב"ג כדי להגיע ישירות לרמאללה. המהלך נחוץ כדי לקדם את הפטור מויזה לישראלים טסים לארה"ב, כך אמרו פקידים ישראלים ואמריקאים ל"טיימס אוף ישראל".

בינתיים, הלחץ התגבר על ממשל ביידן מצד מחוקקים וארגונים לא ממשלתיים המודאגים מכך שישראל לא תבטיח נסיעה ללא עיכובים לפלסטינים-אמריקאים, מוסלמים-אמריקאים, ערבים-אמריקאים ולכל אזרחי ארה"ב, לטענתם יש אפליה והתעמרות מצד הרשויות במעברים ישראליים.

שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, שעומד בראש מאמצי הממשל לאפשר לישראלים לטוס לארה"ב עד 90 יום ללא צורך בויזה, אמר ל"טיימס אוף ישראל" באפריל כי וושינגטון תכניס את ירושלים לפטור רק אם ישראל תחתום על מזכר הבנות לגבי אי עיכוב פלסטינים אמריקאים.

ויזה ארה''ב אלי כהן פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד