ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
שורה של בעיות

הדרישה של בלוך מהממשלה: לתכנן מחדש את שדרות האמוראים

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך קיימה בשבוע האחרון מספר סיורים ברמת בית שמש ד' | בסיורים נטלו חלק גורמי המקצוע העירוניים ותושבי השכונה | ראש העיר דורשת מהממשלה לתכנן מחדש את שדרות האמוראים בגלל סדרה של ליקויים

הדרישה של בלוך מהממשלה: לתכנן מחדש את שדרות האמוראים
שדרות האמוראים ברמת בית שמש ד' צילום: באדיבות המצלם

אחת הבעיות המרכזיות שחוזרות על עצמן שוב ושוב בשיחות עם תושבי שכונת רמת בית שמש ד' הם כשלי התכנון של שדרות האמוראים, השדרה המרכזית החוצה את השכונה.

הבעיות בתכנון שדרות האמוראים הן מגוונות: אין מספיק חניות לרכבים פרטיים, חניות מרוחקות מקשות על תושבים ומצריכות הליכה רגלית רבה, מתוך מחשבה לייצר ציר תנועה מהיר לא מיקמו מספיק מעברי חצייה ברחוב, מה שפוגע קשות בהולכי הרגל ומכביד על משפחות צעירות.

כמו כן מוקמו בשדרות האמוראים נתיבי תחבורה ציבורית באופן ניסיוני ושונה מהמקובל. הפיילוט הזה יש בו כדי להכביד על תנועת הרכבים בשכונה. עוד מוסיפים התושבים לטעון כי באזורים מסוימים של השדרה הרחוב הופך להיות נתיב אחד והדבר גורם לפקקי תנועה רבים ומיותרים.

בעקבות כל הליקויים הללו ערכה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך סיורים בשטח בשיתוף גורמי המקצוע ובהשתתפות תושבים ולאחריהם פנתה בדרישה חד משמעית למשרדי התחבורה והשיכון לתכנון מחדש של שדרות האמוראים.

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך: "אני מיציתי את היכולת של תושבי שכונת רמה ד' להכיל את הטעויות שנעו בתכנון השכונה. כעת הזמן לעצור ולהוביל שיח בשיתוף הציבור שיתקן את הטעויות שנעשו בשכונה ולתכנן תכניות מחדש. שכונת רמה ד' היא יהלום יוצא דופן ואני מבקשת שכל התושבים שלי יהיו מרוצים. אני מבקשת מכל הגורמים הרלוונטיים להתגייס למשימה כדי שהשכונה תתפתח בשקט ואנחנו בעיריית בית שמש לא נצטרך להתעסק כל היום בתקלות שהן תוצאה של תכנון מוקדם לא מדויק. מוטב לעצור כעת ולצאת לתכנון מחדש".   

עליזה בלוך בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד