ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
היום הרביעי לעדות

עימות חריף בחקירה הנגדית של מילצ'ן; השופטת איימה: "נחזיר אתכם לארץ"

היום הרביעי לעדות איש העסקים ארנון מילצ'ן: ההגנה בראשות עו"ד עמית חדד חשפה מכתב המעיד על ידידות קרובה בין נתניהו למילצ'ן, בו הוא אף מכנה אותו "אחי היקר" | עימות חריף נרשם בין התביעה להגנה, כאשר השופטת איימה: "תוחזרו ארצה"

עימות חריף בחקירה הנגדית של מילצ'ן; השופטת איימה: "נחזיר אתכם לארץ"
ארנון מילצ'ן מעיד צילום: Alex Kolomoisky/POOL

היום (רביעי) המשיך איש העסקים ארנון מילצ'ן את עדותו בתיקי 1000 ו-2000 בברייטון שבאנגליה, בנוכחות רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בתחילת העדות שוחח מילצ'ן עם נתניהו, זאת בניגוד להנחיית בית המשפט.

בעדותו, מילצ'ן סיפר כי יצא להופעה של להקת הגבעטרון ביחד עם נתניהו וכי "הייתה הופעה סמויה. גם אהוד ברק היה שם ובהפסקה רה״מ דיבר עם ברק כאילו במקרה". עוד סיפר מילצ'ן כי הוא גם הוזמן והגיע להצגה בתיכון בו למד אבנר נתניהו, בנו הצעיר של ראה"מ.

פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, הציג כי בחקירתו הגדיר נתניהו את היחסים עם מילצ'ן כ'חברות קרובה': "ארנון? חבר קרוב כבר עשרים שנה, מאוד מאוד קרוב, החברות נוצרה ונבנתה אחרי הבחירות כי הוא עבד איתי בבחירות 1999, הוא התקרב אליי אחרי הבחירות, נוצר קשר אישי מאוד חזק, נפגשים, באמת ידידות מדהימה".

מילצ'ן, בתגובה לכך, אמר כי נתניהו לא עזר לו מעולם במשהו אישי: "לא רק שלא ביקשתי ממנו, גם זעמתי עליו כשאישר לייבא חלקי חילוף לרכבים כשהייתי היבואן של סוזוקי. גם אם הייתי מבקש הוא לא היה נותן".

עו"ד חדד חקר את מילצ'ן גם בעניין הסיוע כביכול לשגת הויזה והארכת אשרת הכניסה שלו לארה"ב. חדד ומילצ'ן הסכימו שהיחסים בין נתניהו לממשל אובמה "לא היו טובים", ולכן ציין חדד כי "לא ניתן לטעון שנתניהו ידרוש מהאמריקנים ויזה". ומילצ'ן השיב בחיוב. "אף אחד לא היה מסתבך בלתת לי ויזה".

עו"ד עמית חדד ונתניהו. צילום: פלאש 90

חדד המשיך: "החוקר אומר לך, 'ממה שאני מבין נתניהו בכלל לא עזר לך'", וענית 'ממש לא'".  מילצ'ן ענה: "הוא לא היה עוזר גם היום".

במהלך הדיון על יחסיהם של מילצ'ן וראש הממשלה נתניהו, חשפה ההגנה חשפה מכתב שכתב נתניהו למילצ'ן בו הוא מודה לו על תמיכתו כשהיה במדבר הפוליטי.

במכתב נכתב: "אני כותב מכתב ראשון זה כראש ממשלה אליך, ארנון. כיצד יכול אדם להביע הכרת תודה לידידות חסרת גבולות? עבורי, עבור משפחתי ועבור המדינה שלנו, אתה היית כסלע בסערה. דבר לא הרתיע אותך, דבר לא עמד בדרכך. חוכמת עצותייך והחום שלך עזרו לי לנווט בזמנים סוערים. סגרת קצוות וסיפקת עצות יצירתיות ברגעים הקריטיים ביותר. עשית כל זאת בחוש הומור ובתשומת לב, בנחישות ברזל ונצנוץ בעיניך".

סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד הוסיף: "זו חברות עמוקה, כאשר נתניהו הוא ראש ממשלה וכאשר גם לא". מילצ'ן השיב לכך: "נכון מאוד. לא תמיד הסכמנו פוליטית, אבל האהבה נשארה".

במהלך הדיון ניסתה ההגנה להוכיח כי נתניהו פעל בניגוד לאינטרס הכלכלי של מילצ'ן. איש העסקים עצמו העיד: "הוא אמר לי 'אני שר אוצר ואני צריך לעזור למדינה' יש בו משהו משיחי".

במהלך המשפט נרשם עימות חריף בחקירה הנגדית של מילצ'ן. התובעת, בן ארי, האשימה את עו"ד ישראל וולנרמן ממשרד 'חדד רוט' כי הוא לוחש לעד על אוזנו ומכווין אותו מה עליו לענות. וולנרמן הגיב: "שקר מוחלט".

הפרקליטה ליאת בן ארי: "אני מבקשת מבית המשפט להעמיד את עמית חדד במקום, עומד כאן עו״ד וולנרמן מהמשרד של עמית חדד ולוחש משהו לעד". בתגובה לכך, השופטת פרידמן פלדמן השיבה: "אנחנו יושבים בירושלים ולא יכולים לראות מה קורה אצליכם".

ישראל וולנרמן הסבר: "מה שליאת בן ארי אמרה עכשיו הוא שקר מוחלט יש גבול שפרקליטה בכירה בישראל עומדת ומשקרת".

השופטת רבקה פרידמן פלדמן ענתה: "אם זה יקרה שוב אתם כולכם תחזרו לירושלים ותחקרו מפה את העד, תתנהלו כולכם כמו שצריך לא צריך לומר משהו בלי דיבורים מיוחדים".

ארנון מילצ'ן אנגליה ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד