ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"אלה האויבים שלנו"

חשבתם על זה? מדוע קיים מחסור דווקא בחלב

כולם תוהים מדוע קיים מחסור דווקא בחלב ולא ראינו מעולם מחסור בחולצות, בנעליים או במחשבים. הכלכלן גלעד אלפר מצא את "האויבים" שגורמים למחסור המתמשך

חשבתם על זה? מדוע קיים מחסור דווקא בחלב
שקיות חלב צילום: קובי עוזיאלי

על רקע המחסור החמור בחלב בצרכניות, משתף האנליסט והכלכלן גלעד אלפר בתובנות ותהיות סביב הנושא שמטריד ישראלים רבים.

"סופרמרקט בתל אביב בחודש יוני 2023: אין מלחמה, אין מצור, אין מגיפה. ואין חלב רגיל. בשקית, או בקופסא או בבקבוק. אין". כותב אלפר.

לדבריו, "הסיבה הרשמית היא שהממשלה מסרבת להעלות מחירים ולכן לא כדאי להשקיע בייצור. מבחינה טכנית אני מניח שזו באמת הסיבה שכרגע אין חלב רגיל. אבל ההסבר הטכני הזה הוא לא מספק".

אילוסטרציה.

"השאלה האמיתית היא מדוע הממשלה בכלל נמצאת במצב שבו היא צריכה לאשר העלאת מחיר של חלב". תוהה גלעד אלפר, "בשווקים שבהם מותר לייבא ולא צריך לשאול את הממשלה אם מותר להעלות מחירים, אין בעיות כאלה - מתי ראיתם בפעם האחרונה מחסור בנעליים, או חולצות, מחשבים, סמארטפונים, עטים, שקיות אשפה?".

"אגב, הלימונים שאני קונה באותו סופרמרקט נראים כמו ספוג יבש, כי הרי קיץ ואסור לייבא לימונים. אנשים נוטים להאשים בבעיה הזו את הלובי של החקלאים: בשל האינטרס האנוכי להגן על המונופול שלהם, הם משתמשים בכוח פוליטי כדי למנוע ייבוא ולשמר את מועצות המזון הבולשביקיות. לכן המזון כאן יקר וגרוע. ולפעמים, כמו בדוגמא של החלב, יש מחסורים".

"וזה נכון. החקלאים באמת אנוכיים וגם חסרי בושה. אבל אסור להתבלבל. הרשעים האמיתיים של הסיפור הזה הם הפוליטיקאים. בראש ובראשונה נתניהו הנוכל שכבר 14 שנה מוציא שם רע לקפיטליזם, וכלה בשורה של פוליטיקאים בכירים שנראה שממש עושים כמיטב יכולתם להרוס את המדינה: אנשים כמו ברקת, סמוטריץ', לפיד שהיה פעם שר האוצר וכו'. אלה האויבים שלנו". כך גלעד אלפר בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות.

מחסור חלב חלב בקרטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד