כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הפרקליטות בשיא שפלותה

הקריסה הגדולה מוכיחה: סדום זה כאן // שניאור ובר

מתברר לכולנו שאם ראש הממשלה הגדול והחזק הופלל כל כך בקלות, באישומים חסרי תקדים ובלתי מבוססים בעליל, אך למזלו יודע להתמודד היטב מול המערכת העוצמתית, מה יעשה האזרח הפשוט שיפול כפרי בשל לידיהם. מי ערב לנו שנזכה למשפט צדק | עורך 'מרכז העניינים' שניאור ובר בטור מיוחד

הקריסה הגדולה מוכיחה: סדום זה כאן // שניאור ובר
אביחי מנדלבליט נואם בטקס הפרידה צילום: דויד ווייל, לע"מ

קריסת אישום השוחד החמור בו הואשם נתניהו בתיק הדגל – 4000, מסמנת במידה רבה את העדר היציבות בשאר האישומים כלפיו בתיקי האלפים שמטלטלים את המדינה בשנים האחרונות, וגרמו לערעור יציבות השלטון באופן שנועד להביא להפיכה שלטונית דה פקטו.

האישומים התקדימיים כלפי נתניהו נבנו כמגדל קלפים שבראשו הוצב אישום השוחד החמור בתיק 4000, לפיו סיקור אוהד שכביכול קיבל נתניהו באחד מאתרי החדשות, נחשב לשוחד. השופטים שהאזינו במשך תקופה ארוכה לכלל העדים שהציבו אנשי הפרקליטות בבית המשפט, נוכחו לגלות שההר לא הוליד אפילו עכבר והבהירו כי האישום בשוחד מופרך מיסודו. הודעת השופטים עשויה בסבירות גבוהה להביא לקריסת מגדל הקלפים כולו.

וכאן המקום להביע הערכה לראש הממשלה: נתניהו עושה שליחות ציבורית חשובה מאין כמותה עבור מצביעיו ותומכי מחנה הימין-חרדים, בכך שאינו מרכין ראש בפני החבורה הנאלחת שמבקשת לגנוב את השלטון בשיטות מאפיוזיות שמזכירות את יבגני פריגוז'ין, מנהיג קבוצת וגנר שניסה אף הוא ללכת בדרכם, אם כי בדרך פחות אלגנטית.

וזה קורה אחרי שבכל השנים האחרונות, פעם אחר פעם הצהירו במערכת המשפט באמצעות שופרותיהם בתקשורת, כי מדובר בתיק דגל יצוק שיוכח בקלות. "אני מכיר את תיק 4000 מבפנים ומבחוץ, המציאות - תיק שוחד חמור מאין כמוהו, נעול ונצור", כך טען בביטחון מלא בן כספית, הפרשן הבכיר ששפך חביות דיו במטרה להוכיח את חומרת האישום.

עמיתו, הפרשן הבכיר ברוך קרא, לא טמן ידו בצלחת והדגיש בדיווחיו המוטים עד כמה חמור התיק שבו נתניהו מואשם. "4,000 הוא התיק החזק ביותר נגד נתניהו, תיק ברור שמסתיים בשוחד", הכריז קרא בהזדמנויות שונות.
המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, שפיקד על חקירות נתניהו והעיד ביוהרה כי הוא מכיר כל מילה בתיקי החקירה, קבע בפסקנות לגבי תיק 4000: "מתקשה לראות מצב שנתניהו לא יואשם בשוחד".

וזו כמובן רק תזכורת קלה להררי המילים, ההבטחות והפרשנויות המנומקות ששמענו חדשים לבקרים מפי היועץ המשפטי לממשלה, אנשי הפרקליטות והמשטרה, והשופרות בתקשורת שעשו עמם יד אחת במטרה להפיל את מנהיג מחנה הימין, באמצעות עלילת דם כוזבת ותפירת תיקים שלא מביישת מדינות עולם שלישי.

משפט נתניהו – וזה כבר ברור מזמן – איננו משפט אישי של אדם פרטי. במידה והיה כזה, הוא לבטח לא היה מעורר עניין ציבורי כה גדול ומשמעותי. כל בר דעת מבין שמדובר פה בניסיון נואל של פקידים שאינם נבחרים להחליף את השלטון של מנהיג מחנה הימין בדרכים מסמרות שיער, וזה נעשה אחרי שהמאמצים להחליפו בקלפי נחלו כישלון חרוץ פעם אחר פעם.

בהיבט הזה, אין ספק שלנגד עינינו מתרחש דבר מדהים. יום אחר יום, שעה אחר שעה, נחשפת מערכת אכיפת החוק, כולל הפרקליטות והייעוץ המשפטי לממשלה, וכן – גם התקשורת הישראלית, במערומיה ובשיא שפלותה. עדות אחר עדות, דיון אחר דיון, מתגלה כיצד המערכת הרקובה מסמנת מטרה ומסתערת עליה בלי דין ובלי חשבון.

המסקנות הכואבות נחלקות לשתיים. בראש ובראשונה, הקונספירציות מתבררות כמציאות עגומה. הטענות על דיפ סטייט ששואף לבצע חילופי שלטון והשמועות על להיטות יתר להפליל בכל מחיר את מנהיג מחנה הימין, במקרה הזה בנימין נתניהו, מתבססות בבית המשפט המחוזי והופכות את הקונספירטורים לדוברי אמת שמצביעים על מצב מטריד ומסוכן שדורש טיפול דחוף.

בד בבד, מתברר לכולנו שאם ראש הממשלה הגדול והחזק הופלל כל כך בקלות, באישומים חסרי תקדים ובלתי מבוססים בעליל, אך למזלו יודע להתמודד היטב מול המערכת העוצמתית בכוחות נפש אדירים ובהון עתק שהוא משקיע לשם הוכחת חפותו, מה יעשה האזרח הפשוט שיפול כפרי בשל לידיהם. מי ערב לנו שנזכה למשפט צדק ולא נורשע בגלל רשלנות פושעת, שלא לומר – רשעות מכוונת חלילה.

הממשלה הזו חייבת לתת לנו תשובות בנושא. ויפה שעה אחת קודם.

משפטו של בנימין נתניהו שניאור ובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד