כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הדרמה במשפט נתניהו

השופטים: נחשוף את תמצית הפגישה שעסקה בסעיף השוחד

עליית מדרגה: אחרי הסערה שפרצה בסוף השבוע האחרון סביב המסרים אותם העבירו השופטים במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו לסנגוריו ולנציגי הפרקליטות שמתקשים להוכיח שוחד בתיק 4,000, כעת השופטים שוקלים לפרסם את תמצית הפגישה שעסקה בסעיף השוחד

השופטים: נחשוף את תמצית הפגישה שעסקה בסעיף השוחד
משפט נתניהו צילום: אורן בן חקון, פול

השופטים במשפט נתניהו פרסמו הבוקר (שני) החלטה ולפיה הם שוקלים לחשוף את תמצית הפגישה, במהלכה העבירו מסר לפרקליטות למשוך את סעיף השוחד בתיק 4,000. השופטים אפשרו לצדדים להתנגד לחשיפת הפגישה.

אתמול שיגרה הפרקליטות מכתב להרכב השופטים בתיקי נתניהו וביקשה להאיץ את ההליכים במשפט ולקיים דיונים גם בימי הפגרה. בנוסף ביקשה התביעה, "שלא לערוך יותר שיחות סגורות בלשכת השופטים", זאת בעקבות ההדלפות בשבוע עבר ולפיהן השופטים העבירו מסר לתביעה כי יהיה קשה להרשיע את ראש הממשלה נתניהו בשוחד.

במכתב ששלחו נכתב: "נוכח האינטרס הציבורי הרב והברור בקידומו המהיר של המשפט וסיומו בפרק זמן קצר ככל הניתן, בית המשפט הנכבד מתבקש לתת הוראות לשם האצת שמיעת הראיות וסיום שלב ההוכחות.

לסיום דורשו בפרקליטות: "כמו כן, השיח שהתקיים בשבוע שעבר בלשכת השופטים, לבקשת ההרכב הנכבד, הודלף לתקשורת באופן מגמתי ולא מדויק ובאופן שיש בו כדי לפגוע בהתנהלותו התקינה של המשפט. לפיכך מבוקש כי מעתה ואילך, כל שיח בין בית המשפט לצדדים יתקיים באולם בית המשפט בלבד, תוך שייערך פרוטוקול (ככל שלא מתקיימת הצדקה לפי חוק לסגירת דלתיים)".

כזכור, בסוף השבוע פורסם בחדשות 13, כי במהלך דיון במשפט נתניהו, קראו השופטים אליהם לחדר את נציגי הפרקליטות ואת סנגוריו של ראש הממשלה. לפי הדיווח במהלך הפגישה העבירו השופטים מסר חד וברור לבכירי הפרקליטות: תתקשו להוכיח שוחד בתיק 4,000. על פי דיווח בכאן חדשות המסר של השופטים לפרקליטות היה אף נחרץ יותר: "אין לכם סיכוי להרשיע בשוחד בתיק 4,000".

המסר הוא דרמטי, שכן השופטים כבר שמעו את כל עדי התביעה המשמעותיים שיכלו לבסס את עבירת השוחד אצל נתניהו ולבסס את המודעות הנפשית של נתניהו למעשיו. 

על כן, אם השופטים מעבירים כזה מסר לפרקליטות, יש לכך משמעות רבה. מדובר בעליית מדרגה של השופטים בניסיונות להוביל את הצדדים לגישור. על פי דיווחים לאחרונה, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מתנגדת להליך הגישור.

משפטו של בנימין נתניהו תיק 4000 שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד