כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אל תקרא על שם בעל ההילולא

רק אחרי 18 שנה הבנתי: הרבי סיפר על רוח הקודש של סבו

לרגל הילולת הרה"ק רבי צבי הירש מזידטשוב זיע"א שיחול השבוע ביום שישי י"א תמוז, האדמו"ר משומרי אמונים סיפר סיפור מופת על רוח הקודש הגלויה של זקינו הרבי ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל בעת שהורה לו לפני 18 שנה לא לקרוא לבנו בשם 'צבי' על שם בעל ההילולא 

רק אחרי 18 שנה הבנתי: הרבי סיפר על רוח הקודש של סבו
הרבי משומרי אמונים צילום: שוקי לרר

במהלך עריכת השולחן בסעודה שלישית פרשת חוקת בחצר הקודש שומרי אמונים, סיפר האדמו"ר משומרי אמונים כדרכו מידי שבוע סיפורי הוד ומופת על הצדיקים שיום הילולא שלהם חל בשבוע הקרב ובא, בין הדברים שוחח האדמו"ר על הרה"ק רבי צבי הירש מזידיטשוב המכונה 'שר בית הזוהר' שחיבר את ספרו הידוע 'עטרת צבי' על הזוהר.

מייסד השושלת לבית שומרי אמונים הרה"ק רבי אהרלה' ראטה זיע''א בעל השומרי אמונים התעמק רבות במשנתו של בעל ה'עטרת צבי' והחזיק את עצמו לתלמידו ועל דרכו ומשנתו של רבו השתית את חבורתו שומרי אמונים מהם יצאו לימים החסידויות המפורסמות שומרי אמונים ותולדות אהרן.

במהלך הדברים סיפר האדמו"ר סיפור מופלא שהתרחש עימו בעצמו בבחינת בדידי הוה עובדא במחיצת זקנו הקדוש בעל ה'חוקי חיים' זיע"א שהיה מקושר לצדיקי בית זידיטשוב כל ימיו בערגה עצומה.

האדמו"ר משומרי אמונים סיפר שבעת שנולד לו בנו בכורו לפני שמונה עשרה שנה היה זה הנין הראשון בן אחר בן לזקנו בעל ה'חוקי חיים' שהתרגש מאוד מהשמחה הגדולה וביקש לערוך את הברית בבית מדרשו באשדוד שהוקם באותה תקופה ואליה שלח במיוחד את נכדו חביבו כיום האדמו"ר משומרי אמונים בהיותו אברך צעיר להעמיד ולייסד את בית המדרש על מתכונתו בצביון ובדרך בית שומרי אמונים.

שמחת הברית לפני 18 שנה, בה הרבי ה'חוקי חיים' שימש סנדק.

בלילה שלפני הברית נכנס האדמו"ר להתברך מזקנו כאשר הרבי היה שרוי בשמחה עצומה באומרו אשריך שאתה זוכה למול את בנך הגדול ביום ההילולא של הצדיק רבי צבי הירש מזידיטשוב שאבי בעל השומרי אמונים היה אדוק ומקושר אליו ביותר וכינה אותו 'שר בית הזוהר' בעקבות ספרו המפרש את הזוהר הקדוש.

האדמו"ר שאל את סבו האם חפץ הסבא שאקרא את שם בני בשם 'צבי הירש' שהוא שמו של הצדיק לכבוד זה שהברית יוצאת ביום ההילולא שלו, הרבי שקע בשרעפים ולפתע ננער כמו מן חלום ואמר לנכדו חביבו "די לך שאתה זוכה לערוך את הברית ביום ההילולא של הצדיק, אבל את שמו של הצדיק אל תיתן אלא תקרא לו בשם שלמה על שם זקננו רבי שלומק'ה מזוועהיל זיע"א", אמר החוקי חיים. "ואכן כך עשיתי", מספר האדמו"ר וקראתי לבני שלמה כהוראת זקני אשר את פקודתו שמרתי תמיד, אבל תמיד ניקרה במוחי התמיהה מדוע הרבי הורה בפסקנות לא לקרוא לבני על שם הרבי מזידטישוב.

חלפו שמונה עשרה שנה המשיך הרבי וסיפר ומיד לאחר חג השבועות לפני כשלושה שבועות בא בני בברית האירוסין עם בת קדושים נכדת האדמו"רים מאוז'רוב ואלעסק, כאשר אבי הכלה הוא הרה"ח ר' צבי בקר מראשי ישיבת מכנובקא בעלזא באלעד, וכעת קיבלתי את התשובה לשאלתי כצוואת רבי יהודה החסיד אין משדכים אנו את החתן עם מי שאבי הכלה נושא את אותו שם, נמצא שאבי הכלה המיועדת לבני ששמו צבי כבר עלה במחשבתו של זקני הרבי זצ"ל ולכן אמר לבל אתן לבני את השם צבי כדי שיוכל להשתדך עם זיווגו הראוי לו משמים עם בת קדושים מגזע אראלים ותרשישים.

וסיים האדמו"ר את דבריו: "רואים אנו איך זקני שהיה בעל רוח הקודש שרף משרפי מעלה השתול בדורינו היתום ועיניו משוטטות מסוף העולם ועד סופו ובעינו חזה את העתיד וידע איזה שם הראוי לבני משורש נשמתו שלא יעכב את זיוגו".

סעודת המצווה בברית שנערכה בביהמ"ד שומרי אמונים באשדוד

שומרי אמונים החוקי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד