כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
שרה הסתכלה לו בעיניים

מילצ'ן העיד לראשונה במשפט נתניהו: "היו לנו קודים"

עדותו של ארנון מילצ'ן נפתחה היום בברייטון שבאנגליה בנוכחות שרה נתניהו ששמרה עמו על קשר עין ובהפסקה אף החליפה איתו כמה מילים וננזפה על ידי התובעת בתיק של בעלה ראש הממשלה. מילצ'ן חיזק את תזת התביעה שהיה קו אספקה שוטף של איש העסקים למשפחת נתניהו ולדרישתם, של סיגרים, שמפניות ואף תכשיטים

מילצ'ן העיד לראשונה במשפט נתניהו: "היו לנו קודים"
חקירת מילצ'ן צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

איש העסקים ארנון מילצ'ן החל להעיד היום (ראשון) בברייטון שבאנגליה במסגרת תיקי 1,000 ו-2,000 במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. העדות נשמעת באנגליה בשל סירובו להגיע לארץ ואישור שקיבל מבית המשפט בשל מגבלות רפואיות להגעתו, ומועברת לאולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים, אליו הגיע ראש הממשלה נתניהו, כאשר מול מילצ'ן בברייטון יושבת רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

התובעת הראשית, עו"ד ליאת בן ארי, היא שחוקרת נגדית את מילצ'ן. הוא יעיד במשך שש שעות ביום באולם שנשכר לשם כך, מהימים ראשון עד חמישי בשבוע הנוכחי ובזה שאחריו. באנגליה נוכחים חלק מצוותי התביעה וההגנה וכן שרה נתניהו כאמור. היומיים הראשונים לעדות מוקדשים לחקירה מטעם התביעה ובשאר הימים תיערך חקירה נגדית. במקביל, מחוץ לאולם מפגינים עשרות ממתנגדי ראש הממשלה, מניפים דגלים וקוראים "בושה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים בתיק 1,000 בשל קבלת טובות הנאה כשיטה ממילצ'ן - שנחשד בעצמו בשלב מסוים, אך התיק נגדו נסגר ב-2019.

נתניהו מגיע לשמיעת העדות | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

לפי האישום ולפי עדות יד ימינו של מילצ'ן, הדס קליין, היה קו אספקה שוטף של איש העסקים למשפחת נתניהו ולדרישתם, של סיגרים, שמפניות ואף תכשיטים. בנוסף לכך, נתניהו מואשם כי ביצע פעולות שלטוניות לטובת מילצ'ן, כמו שיחה עם מזכיר המדינה האמריקני בנוגע להארכת הוויזה לארצות הברית ומה שכונה חוק מילצ'ן, שהיה אמור לספק לאיש העסקים הטבת מס.

חלק קטן מעדותו של מילצ'ן תהיה במסגרת תיק 2,000, העוסק במערכת היחסים בין רה"מ נתניהו לבין נוני מוזס, המוציא לאור של עיתון ידיעות אחרונות. מילצ'ן היה חבר של מוזס ונתניהו והיה מעורב בניסיונות שהיו לייצר שיח ולהוריד את האיבה בין השניים. במשפט הוצגו שיחות מוקלטות בין ניר חפץ, שהיה עורך בידיעות אחרונות לבין מילצ'ן, שבה הם מדברים על הקשרים והשיחות סביב מוזס ושלדון אדלסון, שהיה הבעלים של עיתון ישראל היום.

הציטוטים מעדותו של עד המפתח ארנון מילצ'ן

בעת כניסתו לעדות, אמר מילצ'ן לעיתונאים: "נוכחות שרה נתניהו באולם לא תשפיע עליי, כשאומרים אמת, לא חוששים". 

מילצ'ן נשאל בעדותו מדוע לא ביקר בארץ מאז החקירה במשטרה לפני כשש שנים והשיב: "התחילו חקירות ושאלות, והמדיה התחילה לטפס על זה. לא רציתי לחשוש יותר מדי מכל ההכפשות ולהתחיל להסביר להם מה זה".

צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

בדבריו סיפר כי העוזרת האישית שלו "הדס קליין הייתה אחראית על תשלומי ההוצאות כשאני לא הייתי בארץ. נתתי אישורים להוצאות גם בעל פה בטלפון, אני מאשר אותן וחייב לדעת מה קורה".

עוד העיד מילצ'ן ואמר: "נתניהו דאג ואמר שיכול להיות שלא כדאי להמשיך את ההעסקה של הדס קליין כי היא יודעת יותר מדי דברים שלא קשורים לעזרה שלי".

מילצ'ן נשאל על תדירות יחסיו עם נתניהו והשיב: "הייתה תדירות יחסית גבוהה מאוד, חברים טובים. דיברנו על היסטוריה, כלכלה, ובאיזה שהוא שלב הוא אמר 'תבוא לארץ ותעזור לי עם התקציב'"; על המפגשים בביתו בבית ינאי סיפר: "לפעמים הייתה מסיבה מיוחדת ולפעמים מפגשים חבריים, אבל רוב המפגשים היו מתוך חברות" - עורך דינו של נתניהו, עמית חדד התערב וציין: "הוא אמר שהם היו חברים טובים, כמעט אחים".

מילצ'ן: "לא יכול לפרט כמה דברים נתניהו ואני עשינו, בלי פרסום, למען המדינה". והוסיף לציין: "בחקירה הרגשתי לא בנוח, בכל זאת זו חקירה שקשורה לחבר. אין לי שום שלדים בארון, אני איש שומר חוק".

התובעת בתיקי נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי שאלה את ארנון במהלך העדות: האם נתת לנתניהו סיגרים?
- מילצ'ן: כן
- בן ארי: האם נתת שמפניות?
- מילצ'ן: כן
- האם נתת לבני הזוג תכשיטים?
- מילצ'ן: חושב שכן

צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

עוד העיד איל ההון ארנון מילצ'ן: "ליד מלון סבוי בלונדון הייתה חנות שהיו בה חולצות, עניבות וכל מיני דברים. באיזשהו שלב הערתי לראש הממשלה שהחולצות שהוא לובש הן לא משהו, ובעקבות זאת קניתי חולצות של בראונינג. בפעם הראשונה זו הייתה יוזמה שלי, ואח"כ היו בקשות לעוד חולצות. אני אומר את זה עכשיו קצת בצחוק, אבל החלטנו להלביש את ראש הממשלה כמו ראש הממשלה. נתתי להדס קליין יד חופשית ואמרתי לה 'מה שראש הממשלה רוצה או צריך - אני כאן'. בתור אזרח לא רציתי שלראש הממשלה יהיו בעיות לא רלוונטיות לתפקיד שלו. אח"כ זה הפך לשיגרה".

"היו לנו קודים בינינו, ביבי, אני ושרה. לחולצות קראנו גמדים, לסיגרים קראנו עלים ולשמפניה קראנו ורודים. מבחינתי זה לא היה האירוע כי כנראה אני לא מכיר את החוקים. בזמנו ביבי אמר לי שהוא בדק שלחברים מותר לתת מתנות חוץ מבית... לפעמים זו הייתה יוזמה שלי, כשבאתי לבקר והבאתי עלים. במקרים אחרים ביבי היה לפעמים שואל 'תגיד, יש איזה עלים בבית?'. היה תמיד סטוק".

התובעת, עו"ד בן ארי תהתה: "מה קורה כשמבקשים סיגרים ואין?", ומילצ'ן השיב: "שולחים את יונתן לקנות. הייתה גם תקופה שקנינו לגיימס פאקר".

מילצ'ן סיפר עוד באולם בברייטון: "ראש הממשלה ורעייתו קיבלו אישור גורף למה שהם ביקשו, לא היה משא ומתן ודיווחים יום-יומיים. לי הייתה בקשה אחת ברורה - לתת להם מה שהם רוצים. לא חשבתי שאלך לחקירה אחר כך".

צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

התובעת, עו"ד בן ארי שאלה את העד: "איזה סוג של סיגרים נתת לנתניהו".

- מילצ'ן: "קובנים. לא יודע איזה סוג".

- עו"ד בן ארי: "איזה סוג של שמפניות?".

- מילצ'ן: "ורודות צרפתיות".

- עו"ד בן ארי: "זוכר אירוע אחר?"

- מילצ'ן: "שמו שמפניה אחרת, אבל גברת נתניהו מייד תפסה את התעלול ואמרה שזו לא השמפנייה הנכונה, חייכנו ותיקנו".

יצוין כי התובעת עורכת הדין ליאת בן ארי העירה במהלך העדות כי שרה נתניהו נמצאת בקשר עין עם העד כל הזמן: "אסור לעשות פרצופים לעד ולא לרמוז שום דבר". במהלך ההפסקה שרה נתניהו אף שוחחה עם מילצ'ן וננזפה על ידי התובעת בן ארי שהעירה לה: "הגברת נתניהו נא לא לדבר עם העד. אני מצטערת, נא לא לפנות אל העד".

ארנון מילצ'ן משפטו של בנימין נתניהו עדות שרה נתניהו תיק 1000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד