כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"אסור להעניש ציבור שלם"

השר בן גביר הנחה לחקור את העוצר על הישוב עטרת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה לקיים תחקיר על אירועי הלילה בעטרת. אמש דיווחו תושבי עטרת על עוצר שהוטל על כוחות הביטחון בכניסה ליישוב הכולל בידוק קפדני לכל כלי הרכב שמבקשים לעבור

השר בן גביר הנחה לחקור את העוצר על הישוב עטרת
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה לקיים תחקיר על אירועי הלילה בעטרת.

בין היתר, ביקש השר בן גביר הסברים מדוע נחסם שער היישוב ונעשתה ענישה קולקטיבית ובידוק של היוצאים והנכנסים ליישוב. בנוסף ביקש השר בן גביר מהמשטרה לדעת מדוע השתמש שוטר יס"מ בטייזר כנגד אדם שעמד בסמוך.

מלשכת השר נמסר כי, השר בן גביר הבהיר אמש בשיחה עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש"י כי הוא מתנגד לכל הפרת חוק. אך יחד עם זאת, אסור להעניש ציבור שלם, כפי שלא התאפשר לעשות סגר בעיסאוויה, כך לא ברור מדוע ניתן היה לעשות סגר על היישוב העטרת, ושימוש בטייזר כנגד אזרחים שלא מאיימים הוא בעייתי ביותר.

אמש דיווחו תושבי עטרת על עוצר שהוטל על כוחות הביטחון בכניסה ליישוב הכולל בידוק קפדני לכל כלי הרכב שמבקשים לעבור. לטענת התושבים המהלך מתבצע בהובלת מח"ט בנימין אליאב אלבז בעקבות המהומות שהתרחשו בשבת בכפר באום ספא.

אחת מתושבות היישוב ליסה הומינר כתבה: "כתושבת הישוב, רואה את מה שקורה סביב ומרגישה שהשלטון לא התחלף פה. הרוצחים זורקים אבנים ובקת"בים בחסות הצבא! עד ארבע בבוקר אישרו לרוצחים להתפרע! הכביש נסגר ותושבי הישוב נאלצו לחכות עד אז בנוה צוף.

הצבא לא מגן עלינו אלא מכיל את הרוצחים. העיקר שזה יראה טוב בעולם. ובשבת אחה"צ רכב אזרחי עם יס"מניקים ועצור אחד יוצאים מהישוב. היס"מניקים עם כובעי גרב להסתיר את עצמם. ממי? מהרוצחים? לא ולא! מאיתנו תושבי הישוב. בושה להם! בשירות מי הם? צבא בשירות החמאס".

עטרת עוצר איתמר בן גביר משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד