כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מחזיקה ב-89 אחוז

אנג'ל לא יורדת מהכותרות: זו הדרישה החדשה ממנה

בסוף השבוע שיגר משרד הכלכלה למאפיות אנג'ל ודגנית עין בר דרישה לחשוף את דוחותיהם הכספיים בתוך 21 יום, בדומה לדרישה שנשלחה לחברות המשקאות ימים קודם לכן

אנג'ל לא יורדת מהכותרות: זו הדרישה החדשה ממנה
אילוסטרציה צילום: בחרדי חרדים

שר הכלכלה ניר ברקת ממשיך להילחם במונופולים הגדולים ובהעלאות המחירים הלא מוצדקות. אחרי שמשרד הכלכלה דרש מחברות המשקאות ומ-15 חברות הענק בשוק המזון לחשוף לעין כל את הדוחות הכספיים שלהם, בסוף השבוע נדרשו גם מאפיות אנג'ל ו'דגנית עין בר' - שתי המאפיות שמחזיקות יחד 89% משוק הלחם המלא בישראל - לחשוף את דוחותיהם הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן תוך 21 יום מיום שליחת הדרישה.

"ממשלת ישראל הנוכחית חרטה על דגלה מאבק חסר פשרות להורדת יוקר המחייה בישראל והוזלת סל המוצרים שאותו רוכשים אזרחי ישראל, והדבר מהווה אחד מיעדי המדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל ומדינת ישראל", נכתב במכתב ששיגר משרד הכלכלה. "חברתכם מייצרת בין השאר לחמים מחיטה מלאה בפלח שוק זה זיהיתי ריכוזיות וחוסר בתחרותיו".

מוצרי אנג'ל בסופר מרקט. (צילום: בחדרי חרדים)

"אני מעוניין לבחון את השפעת ריכוזיות זו על מחירי המוצרים המשווקים על ידכם ועל הרווחיות שלכם מאותם מוצרים. תשומת הלב, כי ייתכן ותידרשו להמציא דוחות ונתונים כספיים בהמשך לבחינה האמורה לעיל". נכתב לאנג'ל ודגנית עין בר.

לדברי שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: "שוק הלחמים מחיטה מלאה ריכוזי ונמצא בחוסר תחרות קשה שפוגעת באזרחי ישראל שמשלמים הרבה יותר מידי על הלחם שלהם. אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו כל כך הרבה על הלחם שלהם. המונופולים מרשים לעצמם לעשוק את הציבור הישראלי ללא הכרה. הימים האלה נגמרים. לא ניתן למונופולים ולקרטלים לעשוק את אזרחי ישראל. המדיניות שלי כשר הכלכלה היא להילחם במונופוליזם ולהכניס כמה שיותר תחרות שתוזיל מחירים".

אנג'ל נחשבת לאחת המאפיות הגדולות בישראל בשוק הלחם ואילו דגנית עין בר נחשבת לשלישית בגודלה בשוק הלחם.

דוחות כספיים מאפיית אנג'ל משרד הכלכלה ניר ברקת העלאת מחירים יוקר המחיה דגנית עין בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד