ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
בקרוב אצלינו?

הבנק המרכזי של בריטניה מעלה את שיעורי האשראי לשיא חדש

הריבית עלתה לשיא של 15 שנה, מה שמעלה את החשש שבריטניה עומדת לקראת מיתון | הריבית עלתה בחצי אחוז לשיא חדש של 15 שנים של 5%  

הבנק המרכזי של בריטניה מעלה את שיעורי האשראי לשיא חדש
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

החששות שהכלכלה הבריטית הולכת למיתון גברו בחדות לאחר שהבנק אוף אנגליה העלה את הריבית שלו ביותר מהצפוי, בניסיון להילחם באינפלציה הגבוהה עם עלייה שתפגע קשה בלווים, במיוחד בעלי בתים שנאלצים למחזר בחודשים הקרובים.

ביום עמוס בפעילות הבנק המרכזי באירופה, הבנק המרכזי של אנגליה אמר היום (חמישי) כי ועדת המדיניות המוניטרית שלו, בת תשעה חברים, החליטה להעלות את הריבית העיקרית שלו בחצי אחוז לשיא חדש של 15 שנים של 5%. כל חברי הפאנל מלבד שניים תמכו בהגדלת חצי הנקודה.

שיעור ההעלאה ה-13 ברציפות של הבנק הפתיע לאחר שרוב הכלכלנים חזו עלייה קטנה יותר ברבע נקודות. חלקם אפילו קראו לזה מהלך בהלה, בהתחשב בכך שהיו תקוות כבר בחודש שעבר שהבנק יעצור את מחזור העלאת הריבית שלו.

השווקים הפיננסיים מתמחרים שיא ריבית פוטנציאלי של 6 אחוזים, רמה שלא נפגעה מאז תחילת 2000, לאחר שהנגיד, אנדרו ביילי, הזהיר מעליות נוספות אם האינפלציה לא תראה סימנים ברורים של האטה.

"אנו מחויבים להחזיר את האינפלציה ליעד של 2 אחוז ונקבל את ההחלטות הדרושות כדי להשיג זאת", אמר.

ברור שהבנק נבהל מהאינפלציה שלא הצליחה להירגע במהירות כפי שחזו מהשיא של אוקטובר של 11.1 אחוזים. הנתונים של יום רביעי הראו שהאינפלציה בבריטניה נשמרת באופן בלתי צפוי על 8.7 אחוזים.

האינפלציה הוכחה כדביקה יותר בבריטניה מאשר בכלכלות גדולות אחרות, כאשר רבים מאשימים את ההתחלה האיטית של הבנק בהעלאת שיעורי האשראי ואת יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, מה שהוסיף לעלויות הייבוא.

"אנחנו יודעים שזה קשה - אנשים רבים עם משכנתאות או הלוואות יהיו מודאגים מה המשמעות עבורם", אמר ביילי. "אבל אם לא נעלה את הריבית עכשיו, זה יכול להיות גרוע יותר מאוחר יותר."

 

בריטניה ריבית גבוהה העלאות ריבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}