ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
ניסיון נוסף

ראש ממשלת פקיסטן מבקש מקרן המטבע לשחרר הלוואה של 1.1 מיליארד דולר

פקיסטן מתמודדת עם מצב כלכלי קשה בשנת בחירות עם אתגרים רבים שמתגברים | האינפלציה במדינה המוסלמית הגיעה לכמעט 38% 

ראש ממשלת פקיסטן מבקש מקרן המטבע לשחרר הלוואה של 1.1 מיליארד דולר
פקיסטן, אילוסטרציה צילום: pixabay

ממשלת פקיסטן פנתה שוב לקרן המטבע הבינלאומית במטרה לשחרר את הקצבה של 1.1 מיליארד דולר, התלויה ועומדת מאז נובמבר אשתקד, מכיוון שתוכנית ההלוואות של 6.5 מיליארד דולר מתקרבת לפקיעת התוקף המתוכנן שלה בסוף יוני.

ראש הממשלה שהבז שריף נפגש ביום חמישי עם מנכ"לית קרן המטבע הבינלאומית קריסטלינה ג'ורג'יבה בפריז ואמר כי המדינה השלימה את כל הדרישות שביקש המלווה.

שריף הוסיף כי פקיסטן "מחויבת במלואה" למלא את התחייבויותיה, על פי הצהרה שפרסמה משרד ראש הממשלה.

שריף, שנמצא בצרפת כדי להשתתף בפסגה למען הסכם פיננסי גלובלי חדש, הביע את תקוותו כי הכספים ישוחררו לכל המוקדם ויעזרו לחזק את המאמצים המתמשכים של פקיסטן לייצוב כלכלי, ולהביא הקלה לאנשיה". קריאה בהצהרה.

פקיסטן נכנסה לתוכנית של 6 מיליארד דולר של קרן המטבע ב-2019, שהוגדלה מאוחר יותר ב-500 מיליון דולר נוספים בשנה שעברה. פקיסטן קיבלה מנה של 1.17 מיליארד דולר מהתוכנית באוגוסט 2022, כחלק ממנה הביקורות השביעיות והשמיניות שלה.

קרן המטבע הבינלאומית שלחה את המשלחת שלה לפקיסטן לביקור בן 10 ימים מוקדם יותר השנה כדי לנהל משא ומתן על התנאים לסקירה התשיעית, אך הנתח לא נמסר עם תאריך התפוגה של התוכנית ל-30 ביוני.

פקיסטן מתמודדת כעת עם מצב כלכלי חמור עם אתגרים מרובים שהולכים ומתגברים עקב משבר מאזן התשלומים, פיחות המטבע, האינפלציה מרקיעה שחקים והתחייבויות חובות עצומות שיגיעו בהמשך השנה.

היא נותרה עם יתרות מטבע חוץ של 4 מיליארד דולר בלבד בבנק המרכזי, מספיק כדי לכסות ארבעה שבועות של יבוא, בעוד שהמטבע שלה איבד יותר מ-50% מערכו מול הדולר האמריקאי במהלך השנה האחרונה.

על פי נתוני הממשלה, האינפלציה הגיעה לכמעט 38% וקרן המטבע הבינלאומית, בדו"ח התחזית הכלכלית הגלובלית שלה, שפורסם באפריל, חזה שכלכלת דרום אסיה תצמח רק ב-0.5% השנה, ירידה משישה אחוזים ב-2022.

פקיסטן גם הציגה את התקציב שלה מוקדם יותר ביוני עם הוצאה של 50 מיליארד דולר, וכינתה אותו תקציב "אחראי", אך המלווה, בהצהרתה, הטיל ספק בכמה מהמדיניות וכינתה זאת "החמצה".

נתוני הבנק המרכזי של פקיסטן מראים שהמדינה צפויה לשלם יותר מ-4 מיליארד דולר עד סוף השנה הזו בלבד, בעוד שסכום כולל של 77 מיליארד דולר אמור להגיע עד 2026, על פי דו"ח אחרון של מכון השלום של ארצות הברית.

המדינה גם נקלעה לסערה פוליטית בשנת בחירות, שאמורה להתקיים עד אוקטובר, כשהפרלמנט יסיים את כהונתו עד אוגוסט.

פקיסטן קרן המטבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}