כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
קשרים בין דאעש לטאליבן

דו"ח האו"ם: אל-קאעידה בונה מחדש את בסיסיו באפגניסטן

דאעש מתרחב במדינה שסועת הקרבות. והטליבאן מגן על מנהיגי אל-קאעידה. אל-קאעידה בונה בשקט מחנות אימונים באפגניסטן. "ביידן בחר ליצור תנאים להתגברות הטרור באפגניסטן למטרות פוליטיות"

דו"ח האו"ם: אל-קאעידה בונה מחדש את בסיסיו באפגניסטן
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

דו"ח של האו"ם קבע שדאעש מתרחב באפגניסטן, ושמספר לוחמיו מתקרב ל-6,000 לוחמים, ואל-קאעידה בונה בשקט מחנות אימונים באפגניסטן, והטליבאן קשורים לאל-קאעידה ומאפשרים להם לפעול בחופשיות ולהגן על מנהיגי הארגון.

הסנאטור הרפובליקני בקונגרס האמריקני, לינדזי גרהאם, התייחס לדו"ח והסביר כי אין לו ספקות לגבי האותנטיות של דו"ח האו"ם, המתעד את הקשרים העמוקים בין הטליבאן לאל-קאעידה.

הוא הוסיף, "האישור של דאעש לפעול באפגניסטן, כמו גם מערכת היחסים בין אל-קאעידה והטליבאן, משפיעה על האינטרסים הביטחוניים הלאומיים של ארה"ב. כל זה היה יכול להימנע, אבל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחר ליצור תנאים להתגברות הטרור באפגניסטן למטרות פוליטיות. אנחנו חיים בזמנים מאוד מסוכנים".

דו"ח חדש של מועצת הביטחון של האו"ם, קבע כי ארגון הטרור דאעש הוא איום הטרור החמור ביותר הנוכחי הפועל באפגניסטן, עם הערכה של 4,000 עד 6,000 לוחמים.

לאחר קריסת הממשלה האפגנית ב-2021, דוברי הטליבאן הבטיחו כי אפגניסטן לעולם לא תהפוך שוב למקלט בטוח לקבוצות טרור, והם לא יאפשרו לאף קבוצת טרור לפתוח בהתקפה מאדמת אפגניסטן. הסכם דוחא בשנת 2020, שנוהל תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הניח את התשתית לנסיגת כל כוחות ארה"ב בתמורה להתחייבות הטליבאן למנוע מכל ארגון טרור להשתמש באדמת אפגניסטן כדי לאיים או לתקוף את ארה"ב או בעלות בריתה.

הדו"ח מציין שהיחסים של אל-קאעידה עם הטליבאן אינם רק חזקים, אלא שאל-קאעידה ניסה לחדור לשורות הממשלה. עוד עולה כי הטליבאן סיפק לאל-קאעידה "תשלומים סוציאליים" חודשיים.

הדו"ח מציין גם כי אל-קאעידה משתמש באפגניסטן כמרכז לוגיסטי לגיוס לוחמים חדשים ובונה מחדש בשקט את היכולות המבצעיות שלו, בניגוד ישיר להבטחות הטליבאן בשנת 2021 לקהילה הבינלאומית.

 

 

 

דאעש טאליבן אפגניסטן אל קעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}